مذاکرات ژنو در اواخر آبان ادامه می یابد

با وجود عدم کامیابی طرفین مذاکره در دستیابی به توافقی جامع، دو طرف توافق کردند مذاکرات را در اواخر آبان ادامه دهند.
کد خبر: ۵۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۶ - 10November 2013

مذاکرات ژنو در اواخر آبان ادامه می یابد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "ترند"؛ در شرایطی که مذاکرات در مورد برنامه هسته ای ایران میان تیم مذاکره کننده کشورمان با گروه 1+5 پس از سه روز مذاکره به دستیابی به توافقی میان طرفین منجر نشد، طرفین مذاکره در نشست پایانی شب گذشته توافق کردند مذاکرات را در 29 و 30 آبان ماه در ژنو ادامه دهند.

در این رابطه "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و رئیس تیم مذاکره کننده غربی با بیان اینکه ادامه مذاکرات طرفین در دور بعدی برگزار خواهد شد گفت: "پیشرفت های قابل ملاحظه ای در این دور از مذاکرات میان طرفین حاصل شد ولی همچنان برخی اختلافت نظرات وجود دارد".

"عراقچی" معاون وزیر خارجه کشورمان نیز بعد از نشست پایانی شب گذشته با حضور در جمع خبرنگاران با تایید توافق طرفین برای ادامه مذاکرات در اواخر آبان ماه اعلام کرد: مذاکرات آتی در سطح معاونین وزرا آغاز می شود و در صورت کسب توافقی میان طرفین وزرای خارجه نیز به مذاکرات خواهند پیوست.

گفتنی است هر چند امیدهای زیادی در دستیابی به توافق در مذاکرات اخیر ایجاد شده بود ولی به دلایلی مانند اتخاذ مواضع افراطی و مخرب از سوی فرانسه و دلایل دیگری مانند تاثیرگذاری رژیم صهیونیستی در سیاست و مواضع امریکا اختلافات میان طرفین مذاکره با وجود پیشرفت های قابل توجه باقی مانده است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار