نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویر احمد در نمایشگاه کتاب فارس:

اگر نهج البلاغه نبود همچنان گنج قرآن بسته بود/کتاب بهره گیری انسان از تجربیات گذشته است

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویر احمد در آیین رونمایی از دوکتاب ارزشمند نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در نمایشگاه بزرگ کتاب فارس، که هردو از آثار نفیس با ترجمه جواد بیابانکی هستند بیان داشت: کتاب بهره گیری انسان از تجربیات گذشته است.
کد خبر: ۶۰۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱ - 29November 2015

اگر نهج البلاغه نبود همچنان گنج قرآن بسته بود/کتاب بهره گیری انسان از تجربیات گذشته است

به گزارش دفاع پرس از شیراز، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویر احمد در آیین رونمایی از دوکتاب ارزشمند نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در نمایشگاه بزرگ کتاب فارس، که هردو از آثار نفیس با ترجمه جواد بیابانکی هستند بیان داشت: کتاب بهره گیری انسان از تجربیات گذشته است.

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی با تأکید براین که نهج البلاغه برادر قرآن و ترجمان قرآن کریم است، تصریح کرد: اگر نهج البلاغه نبود همچنان گنج قرآن بسته بود.

وی ضمن بیان این که بالاترین کتاب و انتشار کتاب تبدیل انسان به یک اثر ماندگار است و کتاب بهره گیری انسان از تجربیات گذشته است افزود: نمایشگاه کتاب فارس موثر و ایجاد آن قابل تقدیر و حضور ناشران از سراسر کشور موجب خرسندی است، ولی کتاب بدون کتابخوان مانند باغی است که هیچکس به دیدار آن نمی رود و این رونمایی از آثار بزرگان کمک شایانی به معرفی تازه های نشر می کند.

در ادامه این آیین، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار داشت: با عادت به مطالعه در همه تفکرات و اندیشهها و دلها باعث همگانی کردن شور، شوق و عشق به کتاب خواهیم شد که رونمایی از آثار ناشران و مولفان و نویسندگان بنام کشورمان نیز از این دست راه کارهاست که بهتر است مرتب و مستمر به آن توجه شود.

دکتر بهزاد مریدی افزود: هر گاه کتابخوانی در جامعه استمرار داشته باشد، عادت به مطالعه، دارای جایگاهی همه جانبه در رشد اجتماع می شود و در این راستا عدهای از خواندن سرباز نخواهند زد و اعتلای فرهنگ عمومی محقق می گردد.

دبیرشورای فرهنگ عمومی استان فارس با بیان اینکه فضای مجازی سرانه خواندن را بالا برده، خاطرنشان کرد: گرچه این موضوع سرانه مطالعه را پایین آورده است، امامطالعه ناشی از خواندن عمیق و غرق شدن در متن و انس گرفتن با کتاب است.

به گزارش دفاع پرس، در این روز، از کتاب های "زن در تاریخ تمدن" و "هنر در تاریخ تمدن" از انتشارات نامه پارسی شیراز نوشته فرشته کریمی و "جاودانه به رنگ عشق"، معصومه مریخی، "تاق تاقو" سید مجتبی فنایی و "زیارت عارفانه" که شرح زیارت نامه حضرت شاهچراغ (ع) است نیز با حضور فرماندار، ریاست دانشکده پیام نور شیراز و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، رونمایی شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار