برادر شیخ نمر:

پادشاه عربستان حکم اعدام «شیخ نمر النمر» را لغو نکرده است

«محمد النمر» برادر رهبر شیعیان عربستان ضمن تکذیب اخبار منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر لغو حکم اعدام شیخ نمر النمر، گفت: حکم اعدام شیخ همچنان به قوت خود باقی است و بخشیده نشده است.
کد خبر: ۶۰۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴ - 04December 2015

پادشاه عربستان حکم اعدام «شیخ نمر النمر» را لغو نکرده است

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از پایگاه «البحرین الیوم»، «محمد النمر» برادر رهبر شیعیان عربستان ضمن تکذیب اخبار منتشر شده در رسانهها مبنی بر لغو حکم اعدام شیخ نمر النمر، اظهار داشت: حکم اعدام شیخ نمر النمر همچنان به قوت خود باقی است و بخشیده نشده است.

برادر رهبر شیعیان عربستان در ادامه افزود: تا زمانی که شیخ نمر النمر به آغوش خانواده خود در القطیف بازنگشته است، تحت هیچ شرایطی نباید به جنگ روانی رسانهها مبنی بر بخشودگی حکم اعدام وی توجه کرد.

شیخ "نمر باقر النمر" روحانی شیعی برجسته عربستانی، در سال 1379 هجری قمری مصادف با 1968 میلادی، در شهر "العوامیه" در استان القطیف در شرق عربستان در خانوادهای اهل علم و دین به دنیا آمد؛ که از آن علمایی چون "آیتالله شیخ محمد بن ناصر آل نمر" (قدس سره) و خطبای حسینی چون جدش حاج "علی بن ناصر آل نمر" سر بر آورده بودند.

نخستین بازداشت شیخ نمر در می 2006 میلادی رخ داد. وی در بازگشت از بحرین به دلیل مشارکت در همایش بینالمللی درباره قرآن کریم از سوی نیروهای امنیتی رژیم سعودی بازداشت شد.

بازداشت دوم، در 23 آگوست 2008 میلادی رخ داد. شیخ نمر در بیستم تیر 1392 پس از حملهٔ مسلحانه نیروهای امنیتی به محل اقامتش، دستگیر و به مکان نامعلومی انتقال داده شد.

این روحانی عربستانی را باید از جمله دشمنان سرسخت "نایف بن عبدالعزیز" ولیعهد سابق رژیم سعودی برشمرد. شیخ نمر، همواره انتقادات شدیدی را به وی وارد میکرد.

نیروهای ویژه سعودی به دستور محمد بننایف وزیر کشور عربستان شیخ نمر را در جولای سال 2012 میلادی بازداشت کردند و وی پانزدهم اکتبر سال گذشته نیز در دادگاه کیفری عربستان به اعدام محکوم شد.

بر اساس این گزارش، چندی پیش دادگاه عالی عربستان حکم اعدام شیخ نمر النمر را تأیید کرده است و این حکم در مرحله ای قرار دارد که تنها به دستور پادشاه عربستان اجرا و یا لغو می شود.


 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار