رئیس پلیس فتای استان کردستان:

پویش سایبری خرید امن به منظور کاهش تخلفات و کلاهبرداری‌های مالی اجرا می‌شود

سرهنگ «دانش‌پور» گفت: پویش سایبری خرید امن به دو منظور ارتقای آگاهی‌های اجتماعی در خصوص شیوه صحیح خرید امن و تبادلات مالی در فضای مجازی و کاهش تخلفات و کلاهبرداری‌های مالی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۶۱۷۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹ - 19September 2023

پویش سایبری خرید امن به منظور کاهش تخلفات و کلاهبرداری‌های مالی اجرا می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، سرهنگ «مهدی دانش‌پور» رئیس پلیس فتای استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگاران از اجرای پویش مردمی خرید امن در استان کردستان خبر داد و اظهار داشت: پویش سایبری خرید امن به دو منظور ارتقای آگاهی‌های اجتماعی در خصوص شیوه صحیح خرید امن و تبادلات مالی در فضای مجازی و کاهش تخلفات و کلاهبرداری‌های مالی اجرا می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه شهروندان در خرید‌های مجازی باید از سایت‌هایی که نماد الکترونیک معتبر دارند، خریداری کنند، گفت: هم‌استانی‌های فهیم در حین خرید حضوری نیز از قراردادن رمز کارت بانکی خود در اختیار فروشندگان خودداری کنند.

رئیس پلیس فتای استان کردستان تصریح کرد: شهروندان در زمان خریدهای حضوری حتماً دستگاه پوز را مشاهده کرده و خودشان اطلاعات و رمز بانکی را وارد کنند و رمز محرمانه و شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند تا به خاطر این سهل‌انگاری در اختیار کلاهبرداران قرار نگیرند.

وی درباره ارسال پیامک‌هایی با مضامین قضایی از جمله ابلاغیه و احضاریه و شکایت از سرشماره‌های غیردولتی به گوشی تلفن همراه شهروندان توضیح داد: این پیامک‌ها حاوی بدافزار‌هایی برای خالی کردن حساب بانکی افراد است. کلاهبرداران با لینک‌های جعلی و متفاوت قصد خالی کردن حساب شهروندان را دارند.

دانش‌پور عنوان کرد: چنین پیام‌هایی از سرشماره عدل ایران صادر و به گوشی شهروندان ارسال می‌شود نه شماره شخصی! بنابراین هم استانی‌های عزیز فریب کلاهبرداران را نخورند.

این مسئول از کاربران فضای مجازی نیز خواست که از بازکردن لینک‌های ارسال شده به حساب کاربریشان که حاوی اعلام هدیه یا برنده شدن در بخش‌های مختلف اقتصادی است، به جد پرهیز کنند، چرا که این هم کلاهبرداری بیش نیست.

رئیس پلیس فتای استان کردستان یادآور شد: شهروندان و کاربران فضای مجازی در صورت هر گونه کلاهبرداری و اگر امکان مراجعه حضوری برای آنان وجود ندارد، می‌توانند از طریق وب ‌سایت پلیس فتا به نشانی www.CyberPolice.ir، شکایت خود را ثبت و خواستار تحقیقات پلیسی باشند.

انتهیا پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار