تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید «موحدی» در قم

پیکر مادر شهید «حسن موحدی» با حضور جمعی از مسئولان استان، فرماندهان نیرو‌های مسلح و همرزمان شهدا در قم تشییع و در قطعه ایثارگران گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۶۱۷۹۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹ - 22September 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مراسم تشییع پیکر «فخری حاجی ملا احمدی» مادر شهید والامقام حسن و جانبازان سرافراز حسین و محسن موحدی از مسجد شهید سید مصطفی خمینی (ره) تا گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم برگزار شد.

پیکر این بانوی ایثارگر و انقلابی پس از اقامه نماز، با حضور احمد حاجی زاده معاون سیاسی امنیتی استاندار قم، سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه استان قم، امیرنعمت محسنی زرین فرمانده ارشد ارتش در استان، مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم، رئیس و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری قم، اعضای دفاتر نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و جمع زیادی از خانواده‌های معظم شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس در قطعه ایثارگران و والدین شهدای گلزار به خاک سپرده شد.

مراسم بزرگداشت نخستین شب خاکسپاری مادر شهید حسن موحدی، شب گذشته در مسجد شهید سید مصطفی خمینی (ره) واقع در خیابان بسیج قم برگزار شد.

جمعی از مسئولان استان قم و همرزمان شهدا و اعضای هیات رزمندگان اسلام قم چندی قبل با حضور در منزل شهید موحدی، با مادر بزرگوار این شهید عزیز دیدار کرده بودند.

این مادر شهید از مبارزان دوران انقلاب و از فعالان حوزه پشتیبانی جبهه و جنگ بود؛ در دوران دفاع مقدس به خانواده‌های شهدا سرکشی می‌کرد و در رفع نیاز‌های آنان کوشا بود.

شهید حسن موحدی در ۱۹ دی ماه سال ۱۳۴۵ در قم به دنیا آمد؛ وی در ۱۳ آبان سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر ۴ به شهادت رسید و در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم به خاک سپرده شد.

حسین موحدی فرزند دیگر این مادر شهید است که در دوران انقلاب و دفاع مقدس کارنامه درخشانی را برای خود به ثبت رساند، عضو کادر گردان ویژه خط‌شکن «محمد رسول الله (ص)» در عملیات بدر بود و در آزادسازی خرمشهر نیز نقش بسزایی داشت؛ این جانباز پرافتخار دوران دفاع مقدس در تیرماه سال ۱۳۹۶ به همرزمان شهیدش پیوست.

محسن موحدی نیز جانباز ۷۰ درصد و از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس است و در حال حاضر، مسئولیت ستاد کنگره ملی شهدای استان قم و دبیری جشنواره ملی فیلم ۱۷ را برعهده دارد.

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید «حسن موحدی» در قم

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار