یادداشت/ شهاب شعبانی‌نیا

زمینگیر شدن ناتو در غزه

رژیم صهیونیستی با وجود برخورداری از حمایت‌های غرب و دخالت مستقیم آمریکا در جنگ غزه تاکنون نتوانسته به هیچ‌یک از اهداف مد نظر خود در این جنگ دست یابد.
کد خبر: ۶۳۱۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۸ - 19November 2023

.گروه بین‌الملل دفاع‌پرس- شهاب شعبانی‌نیا؛ دشمن صهیونیستی در پی متحمل شدن تلفات و خسارات فراوان در غزه، روی به جنگ روانی آورده و ادعا کرده که مناطق بسیاری در غزه از کنترل حماس خارج شده است. این در حالی است که با وجود گذشت بیش از ۴۰ روز از بمباران‌های بسیار شدید مناطق مسکونی و کشتار بی‌سابقه مردم بی‌گناه غزه، ارتش کودک‌کش رژیم اشغالگر قدس در حمله زمینی به غزه بیشترین پیشروی خود را فقط را در زمین‌های خالی و مناطق غیرمسکونی داشته است و نتوانسته تاکنون پیشروی قابل ذکری در بافت شهری داشته باشد.

علاوه بر این صهیونیست‌ها که مدعی در اختیار داشتن چهارمین ارتش دنیا هستند، بعد از انجام عملیات طوفان‌الاقصی از سوی حماس، فقط به لطف حضور مستقیم آمریکا و حمایت‌های مالی و تسلیحاتی سنگین این کشور و همچنین کشور‌های استعمارگر انگلیس و فرانسه توانستند موقتاً از خطر فروپاشی بگریزند.

همچنین کشته شدن نزدیک به ۴۰۰ نظامی صهیونیست و انهدام ده‌ها دستگاه تانک و خودروی زرهی رژیم غاصب صهیونیستی رهاورد حمله زمینی به غزه بوده و در صورت تلاش برای ادامه عملیات زمینی، قطعاً تلفات صهیونیست‌ها افزایش چشمگیری خواهد یافت؛ چرا که حماس توانسته با بکارگیری شیوه‌های جنگ چریکی و بهره‌گیری از تونل‌های متعددی که در نقاط مختلف غزه وجود دارد، ضربات متعددی را به دشمن وارد کند و به همین سبب، پیشروی بیشتر صهیونیست‌ها در غزه موجب تحمیل تلفات بیشتر بر آن‌ها خواهد شد.

ادعا‌های دشمن درخصوص جنگ غزه و دستاوردسازی برای ارتش رژیم صهیونیستی نیز به منظور سرپوش گذاشتن بر شکست‌های میدانی این رژیم و جلوگیری از تضعیف روحیه نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست مطرح می‌شود و عده‌ای که در فضای مجازی در نقش مزدوران رسانه‌ای رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کنند، در همین راستا سعی دارند که به هر شکل ممکن شکست حماس و سقوط قریب‌الوقوع غزه را به مخاطبان القا کنند؛ در حالی که «میدان» حوادث دیگری را نشان می‌دهد.

اگر بخواهیم در همین راستا، مقایسه‌ای میان جنگ غزه با جنگ اوکراین داشته باشیم، موفقیت نیرو‌های مقاومت فلسطین، شکست رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهدافش (نابودی حماس و آزادسازی اسرای صهیونیست) و در کل، ناکامی غرب در عرصه‌های نظامی، بیش از پیش نمایان خواهد شد.

بر این اساس، ارتش روسیه که دومین ارتش قدرتمند جهان شناخته می‌شود، در همان ماه‌های آغازین حمله به اوکراین توانست حدود ۲۰ درصد از سرزمین ۶۰۰ هزار کیلومتر مربعی اوکراین را به تصرف خود دربیاورد و اکنون که نزدیک به دو سال از آغاز این جنگ می‌گذرد، اوکراین با وجود برخوداری از حمایت‌های متعدد مالی و تسلیحاتی آمریکا و سایر کشور‌های عضو ناتو و علی‌رغم حملات بسیار برای بازپس‌گیری مناطق از دست رفته، هنوز نتوانسته کوچکترین توفیقی در این مسیر به دست بیاورد.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی نیز که مدعی است چهارمین ارتش قدرتمند دنیا را در اختیار دارد، با وجود برخورداری از حمایت‌های غرب، دخالت مستقیم آمریکا در جنگ غزه (از پشتیبانی تسلیحاتی گرفته تا ارسال بمب‌های سنگرشکن و اعزام فرماندهان و نیرو‌های مجموعه تروریستی سنتکام به غزه) و حملات شدید هوایی به مناطق مسکونی، مدارس، مساجد، اردوگاه‌های آوارگان و حتی بیمارستان‌ها تاکنون نتوانسته به شاکله نظامی حماس ضربه بزند، اسرای خود را آزاد کند، مانع از ادامه حملات موشکی و راکتی نیرو‌های مقاومت شود و یا پیشروی آنچنانی در غزه داشته باشد؛ شهری که فقط ۳۶۰ کیلومتر مربع وسعت دارد. با این تفاسیر، می‌توان مدعی شد که نه‌فقط رژیم کودک‌کش صهیونیستی، بلکه ناتو در غزه زمینگیر شده است.

با توجه به آنچه بیان شد، درمی‌یابیم که غرب در مواجهه با حریفان خود چه حریفی در سطح روسیه و چه حریفی در سطح یک گروه کوچک نظامی همچون حماس، هیچ حرفی برای گفتن ندارد و رژیم اشغالگر قدس که از حمایت کامل کشور‌های غربی برخوردار است، تنها دستاوردش به شهادت رساندن ۱۲ هزار نفر از مردم بی‌گناه غزه از جمله پنج هزار کودک بوده؛ اقدامی که نه‌تنها میزان تنفر ملت‌ها از آمریکا و اسرائیل را در سطح جهان به‌شدت افزایش داده است، بلکه به اذعان بسیاری از کارشناسان، هیچ‌گونه ارزش نظامی نیز ندارد.

در مجموع می‌توان گفت که رژیم صهیونیستی حتی در عرصه رسانه نیز جنگ را باخته و خبرسازی و دروغ‌بافی‌هایش هیچ حاصلی برایش نداشته است؛ چرا که خون شهدای مظلوم غزه توانسته نشان‌دهنده ماهیت واقعی این رژیم نژادپرست و جنایتکار باشد و جمعیت‌های بسیاری را در سرتاسر کره زمین به حمایت از ملت فلسطین به خیابان‌ها بیاورد. سرنوشت جنگ غزه نیز همان‌طور که دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرده است در میدان مشخص خواهد شد و بازی‌های رسانه‌ای دشمن صهیونیست، راه به جایی نخواهد برد؛ بنابراین «چشم‌های‌تان به میدان باشد نه به سخنرانی‌ها. میدان است که عمل می‌کند. میدان است که سخن می‌گوید».

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار