مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران:

مازندرانی‌ها در سوسنگرد 1688 ساختمان را بازسازی کردند

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه مردم مازندران در جریان بازسازی مناطق جنگ زدهٔ شهر سوسنگرد 1688 ساختمان را بازسازی کردند، گفت: این سند پر افتخار بر پیشانی استان لاله خیز مازندران می‌درخشد.
کد خبر: ۶۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۹ - 18November 2013

مازندرانی‌ها در سوسنگرد 1688 ساختمان را بازسازی کردند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ساری، "زارعی" مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران گفت: ۲۶ آبان ماه یادآور مقاومت رزمندگان سلحشور و قهرمان ایران اسلامی است که حماسهٔ با شکوه آزادسازی سوسنگرد را در صفحهٔ تاریخ پر افتخار دفاع مقدس ثبت و جاودانه نمودند.

وی ادامه داد: سوسنگرد که در پایان اولین هفته از جنگ به اشغال رژیم بعث عراق در آمد، در پنجاه و هفتمین روز از آغاز جنگ تحمیلی یعنی در ۲۶ آبان ماه ۵۹ آزاد شد.

زارعی با اشاره به نقش هدایتگرانهٔ مقام معظم رهبری نماینده وقت امام خمینی (ره) در شورای عالی دفاع و شهید دکتر مصطفی چمران در آزادسازی سوسنگرد، اظهار داشت: طرح، برنامهریزی و اجرای عملیات آزادسازی سوسنگرد قهرمان به لحاظ مدیریتی و نقش راهبردی مقام معظم رهبری باعث شد این عملیات از مهمترین و برجستهترین عملیاتهای اوایل جنگ به شمار آید.

وی با بیان اینکه اگر آزادسازی سوسنگرد در آن مقطع زمانی به وقوع نمیپیوست بهطور قطع شرایط جنگ به مراتب سختتر میشد، خاطرنشان کرد: آزادسازی سوسنگرد تجلیگاه پیروزی ایمان، اراده و تکلیف گرایی است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران ادامه داد: مردم مازندران در جریان بازسازی مناطق جنگ زدهٔ شهر سوسنگرد ۱۶۸۸ ساختمان را بازسازی کردند که این سند پر افتخار بر پیشانی استان لاله خیز مازندران میدرخشد.

زارعی با بیان اینکه در پاسداشت حماسهٔ آزادسازی سوسنگرد ویژه برنامههایی در سطح استان مازندران به اجرا در آمده است، افزود: برگزاری همایش تجلیل از مادران شهدای عملیات آزادسازی سوسنگرد، مراسم غبارروبی و ادای احترام مدیران و مسئولین دستگاههای اجرایی استان به ساحت مقدس شهدای گمنام پارک موزه دفاع مقدس مازندران در روز ۲۶ آبان، روایتگری راویان دفاع مقدس در مدارس از جملهٔ این برنامهها هستند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار