راه‌اندازی گنجینه دفاع مقدس در مزار شهدای گمنام شهرستان نکا

مسئول تولیت آستان شهدای گمنام نکا با اشاره به وجود دو شهید گمنام 19 و 24 ساله در بوستان شهدای گمنام نکا گفت: گنجینه دفاع مقدس در جوار بارگاه این شهدای گمنام دایر است.
کد خبر: ۶۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۱ - 18November 2013

راه‌اندازی گنجینه دفاع مقدس در مزار شهدای گمنام شهرستان نکا

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ساری، «احمد زلیکانی» مسئول تولیت آستان شهدای گمنام نکا، در مراسم بزرگداشت آزادسازی سوسنگرد در جوار مزار شهدای این شهرستان گفت: آنچه در طول هشت سال دفاع مقدس اتفاق افتاد دلاورمردی رزمندگان، شجاعت و ایستادگیشان در برابر دشمن بوده است.

وی ادامه داد: آزادسازی سوسنگرد همچون آزادسازی خرمشهر تنها فتح یک شهر نبود بلکه رزمندگان، ایران اسلامی را نجات دادند و در این نبرد بیش از یکهزار نفر از نیروها و رزمندگان ما به شهادت رسیدند.

زلیکانی با بیان اینکه از ۲۴ شهید مازندرانی در آزادسازی سوسنگرد، سهم نکا یک شهید بوده است، اظهار داشت: شهید "صفرعلی علینژاد" در سوسنگرد به شهادت رسید که نام و یاد این شهید را گرامی میداریم.

مسئول تولیت آستان شهدای گمنام نکا با تاکید بر محور ولایتمداری در جامعه افزود: آنچه امروز دشمن را بیش از گذشته ناامید کرده است، ولایتمداری مردم و ایستادگی در برابر تهدیدهاست.

وی با اشاره به فضای موجود در بوستان شهدای گمنام نکا، یادآور شد: در این فضای متبرک دو شهید گمنام ۱۹ و ۲۴ ساله مدفون هستند که بعد از گذشت ۲۵ سال به این مکان آمده و باعث نورانیت این شهر شده اند.

احمد زلیکانی با بیان اینکه این مکان مقدس با ایجاد ماکتهای مصنوعی از منطقه جنگی، جوانان را با فضای معنوی راهیان نور آشنا میکند، اظهار داشت: گنجینه دفاع مقدس نیز در جوار بارگاه شهدای گمنام در این مکان دایر است.

وی در ادامه افزود: پوتین، چفیه، قمقمه، نارنجک و بسیاری از وسایل شهدا در این مکان به نمایش درآمده است.

مسئول تولیت آستان شهدای گمنام نکا خاطرنشان کرد: تداوم راه شهدا با حضور در مزار شهدا، توجه به وصایای شهدا و عمل به آن میسر است که باید با ولایتپذیری و ولایتمداری در این راستا گام برداریم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار