یادداشت/ سردار عباسی

نوآوری و روزآمدی شاخصه‌های ارتقای خدمات پلیس

حرکت در مسیر توسعه، تحول و تمرکز بر هوشمندی پلیس با دو شاخصه «نوآوری» و «روز آمدی» از جایگاه ویژه‌ای برخوردار می‌شود و می‌تواند ضمن ارتقای کیفی و کمی خدمات، اقدامات و عملکرد پلیس، هزینه‌های پلیس را با پیش‌بینی‌های دقیق و پیشگیری‌های اصولی و پیشبرد علمی اهداف مدیریت کند.
کد خبر: ۶۳۳۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸ - 27November 2023

نوآوری و روزآمدی!گروه استان‌های دفاع‌پرس- سردار «کریم عباسی» معاون هماهنگ‌‌کننده انتظامی استان خراسان رضوی؛ یکی از شاخصه‌های مدیریت هوشمند، تدوین راهبردی انگیزشی است که در آن به ابتکار عمل، خلاقیت، نوآوری از یک سو و راه حل‌های مواجهه و برون‌رفت از چالش‌های جدید با تحلیل‌های تخصصی و کارآمد در وضعیت‌های مختلف توجه شود.

بر این اساس تخصص‌مداری و حرفه‌ای‌گرایی در فرآیند هوشمندسازی جایگاه ویژه‌ای دارد و این مهم در سازمان انتظامی حائز اهمیت است.

در حکم فرمانده معظم کل قوا برای انتصاب فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران ضمن توصیه اکید بر جلب رضایت خداوند متعال و در امتداد آن جلب رضایت مردم عزیز در حراست از امنیت و تامین آسایش عمومی به ارتقای توانایی‌های سازمان و صیانت از شأن کارکنان و پرورش پلیس تخصصی برای بخش‌های گوناگون امنیت تاکید شده است.

بر این اساس بهره‌گیری هدفمند از فرصت‌ها و بسترهای سودمند که بتوانند همگام با بهره‌مندی از فناوری‌های نوین به ایجاد انگیزه و تعهد بیشتر نیروی انسانی کارآمد بینجامد یک اصل مهم در فرماندهی و مدیریت محسوب می‌شود.

پلیس در بینش علمی و حرفه‌ای خود امروز بیش از هر زمان دیگری به خاستگاه‌های مردمی و بهبود کیفی هرچه بیشتر روابط تعاملی خود می‌اندیشد و دانش و آگاهی در این عرصه زیربنای نگرش اجرایی و عملیاتی تا حصول نتایج عالی است.

نکته مهم در برنامه‌ریزی، هدایت و عملیات موثر در این رابطه تدوین سندهای آموزشی و تربیتی به‌روزرسانی شده برای کارکنان و آگاهی شهروندان قانون‌مدار بر اهمیت نقش خود در تولید، برقراری و تحکیم امنیت است.

اهتمام جدی در این عرصه متکی به عزم راسخ در حوزه فرماندهی و پیشبرد ماموریت‌های خطیر فراجا نیازمند مراقبت صحیح و اصولی بر کیفیت اجرایی و نظارت بر کاهش سطح هزینه‌ها به‌عنوان یک تفکر اجرایی مدبرانه است تا با استفاده بهینه از منابع و سرمایه‌های موجود، بهترین و اثربخش‌ترین نتایج را به شکوه و اقتدار پلیس خدمتگزار بیفزاید.

در این شرایط باور هوشمندسازی تفکر کارکنان انتظامی نیز به‌عنوان یک زیرساخت مهم در نظر داشته می‌شود و فرصت تبلور استعداد و ابتکار عمل نیروی انسانی به شکوفایی قابل ملاحظه‌ای می‌رسد.

حرکت در مسیر توسعه، تحول و تمرکز بر هوشمندی پلیس با دو شاخصه «نوآوری» و «روز آمدی» از جایگاه ویژه‌ای برخوردار می‌شود و می‌تواند ضمن باروری توان‌افزای اندیشه‌ها و بنیان تعهدات شغلی در ارتقای کیفی و کمی خدمات، اقدامات و عملکرد پلیس، هزینه‌های روحی، روانی، اجتماعی و عملیاتی پلیس را با پیش‌بینی‌های دقیق و پیشگیری‌های اصولی و پیشبرد علمی اهداف مدیریت کند.

برای نیل به این اهداف عالی، استانداردسازی به‌روزرسانی شده و بسته به شرایط جامعه و تعالی رفتار کارکنان مبتنی بر ارزش‌های حاکم جامعه باید در نظر داشته شود تا بتوانیم در مقام پرافتخار پلیس خدمتگزار به خوبی و شایستگی ادای تکلیف و انجام وظیفه کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار