در آئین رونمایی از کتاب «تمام گل‌های رز مال من» مطرح شد؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: صاحبان اندیشه باید ستایشگر جریان مقاومت باشند/ نشر فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت هدایتگری جامعه را به همراه دارد

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: امروز باید در مقابل ظلم و ستم ایستادگی کرد و لازمه این حرکت؛ حضور انسان‌های فرهیخته و صاحب اندیشه است که احساسی پاکیزه و فکری منسجم دارند و می‌توانند فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت و اسوه‌ها و الگوهای این میدان را به مدد قلم رسا و زیبا به رشته تحریر درآورده و چاپ و منتشر کنند.
کد خبر: ۶۳۵۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴ - 03December 2023

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: صاحبان اندیشه باید ستایشگر جریان مقاومت باشند/ نشر فرهنگ شهادت و مقاومت هدایتگری جامعه را به همراه داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در آئین رونمایی از کتاب «تمام گل‌های رز مال من» که امروز در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری این آئین؛ بدین معنا است که رزمندگان واقعی در کشاکش دهر ثابت قدم بوده‌اند؛ بر همین اساس وظیفه رهروان این مردان خدا و نستوه این است که تداوم‌بخش راه یاران مجاهد، ایثارگر و شهید خود و مُبلغ مشی و مرام آنان باشند.

 وی در تکمیل صحبت‌های خود گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارند از حقایق دفاع مقدس و مقاومت و از ارزش‌های آفریده شده توسط حماسه‌سازان دفاع مقدس بگوییم چراکه اگر ما نگوئیم دشمنان، برخلاف حقایق با ایجاد انحراف و تحریف جای حق و باطل و شهید و جلاد را عوض می‌کنند، همانگونه که پس از ترور ناجوانمردانه سیدالشهدای مقاومت؛ سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی این ادعا مطرح شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: امروز نیز پس از عملیات «طوفان‌الاقصی» و تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه؛ سخنی از کودک‌کشی و دشمنی اسرائیل نیست چراکه متجاوزان اشغالگر ادعای مبارزه با تروریست را دارند.

وی همچنین ضمن پاسداشت مجاهدت‌ها و تلاش‎های حماس و گروه‌های جهادی مستقر در فلسطین اشغالی و تبریک ایام تشکیل بسیج مستضعفین یادآور شد: با عنایت خداوند متعال؛ شجره طیبه بسیج که در این عصر، به دست امام خمینی (ره) پایه‌گذاری و با حمایت‌های بی‌نظیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در ایران و جهان اسلام فراگیر شد؛ خواب راحت جهان‌خواران ظالم را بر هم زده است.

این مقام مسئول در ادامه تاکید کرد: حقایق باید بیان شوند و پیش چشم رهروان قرار گیرد تا نسل‌های بعد با تفکر جهاد و ایثار آشنا شوند. وظیفه مشترک ادارات کل کتابخانه‌های عمومی استان و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در موضوع کتاب؛ هم‌افزایی در حوزه تالیف، چاپ و نشر کتاب است.

وی با اشاره به اینکه در دنیا به اندازه کافی؛ ظالم وجود دارد، در بخش دیگری از صحبت خود ابراز داشت: اگر ظالم هر آنچه که خواست را انجام دهد و مظلومان بی‌دفاع نیز سر فرود آوردند، بدون شک جهان سرشار از بدی و فساد خواهد شد؛ بر همین اساس نیاز است که امروز در مقابل ظلم و ستم ایستادگی کرد. در این بین باید جریانی وجود داشته باشد تا از مقاومت به نیکی یاد کند. این کار باید توسط صاحبان اندیشه و افراد دردمندی صورت بگیرد که احساسی پاکیزه و فکری منسجم دارند و می‌توانند این موضوعات را به مدد قلم زیبا به رشته تحریر دآورده و در قالب کتاب به چاپ برسانند.

یوسفعلی‌زاده با اشاره به اینکه کتاب «تمام گل‌های رز مال من» یک محصول قابل دسترس و جذاب در این حوزه است تصریح کرد: امیدوارم فعالیت در استان خراسان رضوی، که مهد خلق آثار ماندگار ادبی است، همچنان ادامه‌دار و گسترده بماند. رهبر معظم انقلاب اسلامی مطالبه دارند که این قبیل فعالیت‌ها می‌بایست صد برابر شوند. چراکه هنگامی که سخنان شهیدان و رزمندگان شنیده شود، به خودی خود هدایتگری در جامعه انجام می‌شود.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به انتشار بالغ بر ۴۰ اثر مکتوب تا کنون در سال جاری توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: از تمامی نویسندگان علاقمند به حوزه دفاع مقدس برای استفاده از اسناد و مدارک موجود برای خلق آثار فاخر ادبی و هنری دعوت به همکاری می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار