در مراسم تشییع شهید گمنام در سبزوار؛

امام جمعه سبزوار: لازمه حرکت در مسیر شهدا پرهیز از رفاه‌طلبی است

حجت‌‌الاسلام مقیسه گفت: نباید هدف و مسیر شهدا را فراموش کنیم، لازمه آن پرهیز از رفاه‌طلبی و به دنبال حق، عدالت و انصاف بودن است.
کد خبر: ۶۳۸۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۵ - 18December 2023

امام جمعه سبزوار: لازمه حرکت در مسیر شهدا پرهیز از رفاه‌طلبی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله‌علی‌ها، پیکر مطهر شهید گمنام ۱۹ ساله تک ایذایی والفجر هشت که در جزیره بوارین تفحص شده است امروز با حضور مسئولان لشکری و کشوری، خانواده‌های شهدا، پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، جمعی از دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی سبزوار تشییع و در این دانشگاه به خاک سپرده شد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین «غلامرضا مقیسه» امام جمعه سبزوار در این مراسم اظهار داشت: با حضور شهید گمنام در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افتخار دیگری بر افتخارات این شهر افزوده شد.

وی در ادامه با تسلیت ایام سوگواری حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، گفت: آن حضرت در خطبه فدکیه به چرایی عدم حمایت مسلمانان از ولایت پرداخته‌اند. ایشان رفاه‌طلبی و تمایل به رفاهیات را علت تنها ماندن ولی خدا دانستند.

امام جمعه سبزوار تأکید کرد: آنچه ما را از راه شهدا دور می‌کند دنیاطلبی است.

حجت‌الاسلام‌ مقیسه تصریح کرد: جمعی از شهدا در دوران حیات دنیایی خود دانش‌آموز یا دانشجو بودند و یا در زمره نخبگان علمی قرار داشتند اما آنچه باعث شد تا قدم در عرصه جهاد بگذارند و در جبهه‌های حق علیه باطل حضور پیدا کنند حفظ استقلال، عزت و صیانت از ارزش‌ها بود که آن را از هر اقدامی مهمتر می‌دانستند.

امام جمعه سبزوار با بیان اینکه پیام خون شهدا حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است، بیان داشت: نباید هدف و مسیر شهدا را فراموش کنیم، لازمه آن پرهیز از رفاه‌طلبی و به دنبال حق، عدالت و انصاف بودن، است.

وی خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام (ص) مسلمانان را از تبعیت از خواهش‌ها و امیال نفسانی که موجب می‌شود در مسیر حق قدم بر ندارند و همچنین آرزوهای طولانی منع کرده‌اند.

حجت‌الاسلام‌ مقیسه ابراز داشت: پیام شهیدان این است که آرزوهای دنیوی خود را کوتاه کنیم.

امام جمعه سبزوار متذکر شد: اگر به مسیر شهدا آمدید و امیال خود را کنترل کردید، در مسیر ولایت قرار خواهید گرفت، چراکه آخرین پیام شهدا پشتیبانی از ولایت بود.

در پایان با مرثیه‌سرایی ذاکر اهل‌بیت شهید گمنام به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها