دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

آشنای دیرینه/ سبزوار میزبان لاله‌ ۱۹ ساله گمنام

آری میهمانمان، لاله‌ای ۱۹ ساله گمنام است، اما بر خلاف نامش، برای این شهر و مردمانش آشنای دیرینه است.
کد خبر: ۶۳۸۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹ - 18December 2023

آشنای دیرینهگروه استان‌های دفاع‌پرس‌ _ «الهام شبانی مقدم» فعال رسانه‌ای؛ این روزها حال و هوای دیار سربداران در سرمای واپسین روزهای پاییزی، معطر به عطر حضور شهید گمنامی است که پس از سال‌ها غریبی آمده است.

کاروان ۱۲ نفره شهدای گمنام، سبکبالانه چند روزی است مسافر سرزمین خورشید هشتم شده‌اند و یکی از این لاله‌های گمنام بعد از طواف در حرم ملائک پاسبان رضوی، امروز ۲۷ آذرماه رهسپار سرزمین غیرتمند سربداران شد تا در میان شور و شوق وصف‌ناشدنی هزاران دلداده این خطه دلاورپرور در مرکز دانشگاهی تشییع و آرام گیرد، اینجا پردیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار است.

ورودی پردیس دانشگاه مملو از جمعیتی است که برای استقبال از میهمان ویژه‌ای چشم انتظار هستند. در این سیل جمعیت از تمامی نسل‌ها حضور دارند از کودکان و نوجوانان دهه هشتاد و نودی تا مادران شهدا و سربازان دیروز جبهه‌های نبرد که از چهره برخی‌هایشان می‌توان فهمید رنج‌دیده دوران جنگ نابرابرند، آمده‌اند تا باری دیگر زنده کنند خاطرات هشت سال دفاع مقدس را.

آری میهمانمان لاله‌ای ۱۹ ساله گمنام است، اما بر خلاف نامش، برای این شهر و مردمانش آشنای دیرینه است.

خبر آمدنش از چند ماه قبل اطلاع‌رسانی شده بود و امروز دوشنبه ۲۷ آذر سال ۱۴۰۲ وعده دیدار با این شهید گمنام فرا رسیده‌ است.

در ورودی پردیس دانشگاه، مردم شهیدپرور و ولایتمدار دیار سربداران از زن و مرد، پیر و جوان همه و همه آمده‌اند تا در مراسم تشییع لاله زهرایی شرکت کنند، در این آیین معنوی جامعه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار عاشقانه این شهید گلگون کفن را در بر خود گرفتند و بر تابوت این لاله گمنام بوسه زدند چراکه او دیگر عضوی از این خانواده دانشگاهی است، مادران غیرتمند و زینبی شهدا نیز با چشمانی اشک‌آلود با در دست داشتن تصاویری از فرزندان شهید خود جلوه عاشورایی به این مراسم دادند.

پیکر این قهرمان تازه از سفر برگشته دوران هشت سال دفاع مقدس امروز دوشنبه ۲۷ آذرماه همزمان با ایام سوگواری و شهادت بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) با شور و عشقی وصف‌ناپذیر بعد از طی کردن مسیر دوکیلومتری با ادای احترام، بر دستان مردم، مسئولان شهری، دانشگاهی و دانشجویان و کارکنان تشییع و تا مهدیه دانشگاه بدرقه شد.

پیکر این لاله سرخ بی‌نام و نشان پس از اقامه نماز با سوز مرثیه‌خوانی مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت در مهدیه پردیس دانشگاه تششیع و به خاک سپرده شد، مراسمی که بوی عطر شهید آن را تکه‌ای از بهشت ساخته است.....

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها