در اختتامیه جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت خراسان رضوی؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: زبان ادبیات اندیشه‌ها را ماندگار می‌کند/ خراسان مهد علم و ادب است

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: اندیشه‌ها و فکرهای بلندی که به زیور هنر و قالب‌های ادبی آراسته می‌شوند ماندگار خواهند بود که شعر یکی از این قالب‌های ارزشمند است که از دیرباز این کارکرد را داشته است.
کد خبر: ۶۳۹۵۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱ - 21December 2023

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: زبان ادبیات اندیشه‌ها را ماندگار می‌کند/ خراسان مهد علم و ادب استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، اختتامیه یازدهمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت خراسان رضوی با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، «حسین ابراهیمی کردیانی» فرماندار سبزوار، سرهنگ پاسدار «هادی موحدنیا» فرمانده سپاه ناحیه سبزوار، «رضا شجاع‌مقدم» رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و جمعی از شعرا و اهالی فرهنگ و ادب در فرهنگسرای امام رضا علیه‌السلام سبزوار برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم اظهار داشت: جدال بی‌امان حق و باطل جریان دارد و در بستر زمان جاری است. یک روز در غرب و جنوب ایران و روز دیگر در غزه، کرانه باختری، بلندی‌های جولان و لبنان این جدال جریان دارد. اگرچه در این مناطق جنگ نظامی در حال وقوع است اما جنگ نرم در همه جا جریان دارد.

وی افزود: جهاد هم به همین تناسب جریان دارد. جهاد همه‌جانبه روز آمد است چراکه اگر جهاد در راه خدا نباشد بساط مسلمانی و خداپرستی توسط ظالمین جمع می‌شود.

این مقام مسئول یادآور شد: جهاد ذوابعاد است و تنها جلوه نظامی و امنیتی ندارد و عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را هم در بر می‌گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی هر عملی که با اخلاص، بر علیه دشمن و به میدان آوردن ظرفیت‌ها با جدیت همراه باشد عمل جهادی است.

یوسفعلی‌زاده گفت: اندیشه‌ها و فکرهای بلندی که به زیور هنر و قالب‌های ادبی آراسته می‌شوند ماندگار خواهند بود که شعر یکی از این قالب‌های ارزشمند است که از دیرباز این کارکرد را داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سروده حمید سبزواری در خصوص آزادی قدس شریف، تصریح کرد: باید این نوع تلاش‌ها گسترش پیدا کند و تقویت شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: خراسان کانون علم، فرهنگ، ادب و مهد پرورش مردان بزرگ حوزه ادبیات همچون فردوسی بزرگ و حمید سبزواری است؛ بر همین اساس ادبا و هنرمندان در جای‌جای استان شهیدپرور خراسان رضوی باید به میدان بیایند و عرصه‌های حماسی و دفاعی ایران اسلامی را با سروده‌ها و آثار فاخر خود تقویت کنند.

این مقام مسئول تأکید کرد: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه تالیف کتاب، ادبیات، تولید آثار فاخر در فضای مجازی بحمدالله جریان دارد که با نقش‌آفرینی آحاد جامعه فعالیت در این حوزه باید تداوم داشته و گسترش پیدا کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار