فرماندار سبزوار:

ادبیات و هنر جایگاه مهمی در حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دارند

ابراهیمی گفت: یکی از بهترین، ظریف‌ترین و پرظرفیت‌ترین ابزارهایی که می‌تواند به حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کمک کند؛ هنر است و در کنار این مهم، ادبیات یک جایگاه ویژه و مهمی دارد.
کد خبر: ۶۳۹۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱ - 22December 2023

ادبیات و هنر جایگاه مهمی در حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دارندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، «حسین ابراهیمی کُردیانی» فرماندار سبزوار در آئیین اختتامیه یازدهمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت خراسان رضوی در فرهنگسرای امام رضا (ع) این شهرستان اظهار داشت: خداوند را شاکریم که سبزوار و دیار سر بداران میزبان چنین برنامه‌ای ارزشمندی شد. پیشینه تاریخی این شهر به لحاظ حضور نخبگان، شاعران و ادیبانی که از دیروز تا امروز درخشیده‌اند، ارزشمند است.

ابراهیمی با بیان اینکه امروز نقش و جایگاه دفاع مقدس در بین شاعران، ادیبان و مجموعه اهل ادب؛ یک جایگاه ویژه و برجسته‌ای هست، افزود: یکی از بهترین، ظریف‌ترین و پرظرفیت‌ترین ابزارهایی که می‌تواند به حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کمک کند؛ هنر است و در کنار این مهم، ادبیات یک جایگاه ویژه و مهمی دارد.

وی در ادامه ضمن اشاره به تقریضات رهبر معظم انقلاب اسلامی به کتاب‌های تألیفی و منتشر شده در بحث ادبیات پایداری و دفاع مقدس گفت: اغلب کتب و آثاری که در حوزه دفاع مقدس به رشته تحریر درآمده است؛ توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آن کتاب‌ها مطالعه شده و بعداً توسط ایشان درباره آنها تقریضی منتشر شده اشت. این آثار، آثار ماندگاری است که می‌تواند نسل به نسل روایتگر وقایع دوران دفاع مقدس باشد.

فرماندار سبزوار در بخش دیگری از صحبت خود درباره اهمیت جایگاه شعر در عرصه ادبی کشور تأکید کرد: در بین آثار ادبی؛ از گذشته تا به امروز، شعر دارای یک جایگاه خاص و ویژه‌ای بوده است به طوری که آن ظرافت شاعر در بیان مطالب، بر هیچ کس پوشیده نیست. بیش از هزار اثر شعری به این جشنواره ارسال شده که این مطلب در نوع خود، کار ارزشمند و مانایی است.

این مقام مسئول در پایان صحبت خود افزود: در بحث فرهنگ مقاومت؛ وقایع اخیر این جبهه، یعنی توجه به عملیات «طوفان‌الاقصی» و جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین در بین آثار ارسالی مورد توجه واقع شده و این نکته مشهود است.

در انتهای این مراسم؛ با اهدای لوح یادبود از نفرات برتر در حوزه شعر دفاع مقدس و مقاومت استان تقدیر بعمل آمد.

در بخش پرچم (محور جهاد تبیین) «جواد جعفری‌نسب» از سبزوار مقام اول، در بخش ایران قوی (محور ولایت‌پذیری) «جواد اسلامی» از چناران مقام اول، (محور مقاومت بین‌المللی و شهید) «الهه بیات مختاری» از مشهد و محور (غزه) «محمدجواد منوچهری» از مشهد مشترکا مقام دوم و (محور امنیت) «مسعود یوسف‌پور» با اثر «سالمرگ فتنه» از مشهد و (محور شهید الداغی) «مصطفی توفیقی» با اثر «سوره انسان» مقام سوم را از آن خود کردند.        

در بخش کودک و نوجوان «زهرا عراقی» با اثر «همسایه‌ی آب»، «منیره هاشمی» با اثر «عطر حضور و غزه» و «عاطفه بیات» با اثر «قهرمان» حائز مقام شدند.

جایزه تقدیرشده شعر طنز به «رحمانی صانع» با اثر «موش و گربه» از مشهد و جایزه تقدیرشده شعر باگویش محلی سرولایت کلیدر از توابع شهرستان نیشابور به «فرامرز اکبری» با اثر «خو (خواب) می‌بینم» از مشهد تعلق گرفت.

همچنین ۱۷ نفر از شعرای استان در بخش شعر دفاع مقدس و مقاومت مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار