وزیر خارجه انگلستان:

جنگ غزه با راه حل سیاسی تمام می‌شود نه نظامی

کامرون که به فلسطین سفر کرده با تاکید بر برقراری آتش‌بس انسانی فوری در نوار غزه، گفت: جنگ غزه با راه‌حل سیاسی خاتمه می‌یابد نه راه حل نظامی.
کد خبر: ۶۴۶۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰ - 25January 2024

جنگ غزه با راه حل سیاسی تمام می‌شود نه نظامیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دیوید کامرون وزیر خارجه انگلستان که با هدف اعلامی دستیابی به یک آتش‌بس در غزه در چارچوب یک سفر منطقه‌ای به فلسطین سفر کرده است در گفتگو با شبکه الجزیره اظهار داشت: ما می‌خواهیم یک آتش‌بس فوری بشردوستانه را ببینیم که از آن بتوانیم به یک آتش‌بس پایدار برسیم. در حالی که حماس همچنان قادر است به اسرائیل راکت شلیک کند، برقراری آتش بس غیرواقعی است.

وی افزود: برای بیرون آوردن گروگان‌ها از غزه و رساندن کمک‌ها به این منطقه، برقراری آتش بس ضروری است.

کامرون تصریح کرد: اسرائیل نخواهد پذیرفت که پس از جنگ حماس نوار غزه را اداره کند و حق هم دارد. ما از همه کار‌هایی که اسرائیل انجام داد، حمایت نکردیم. ما باید بین حماس و مردم فلسطین تمایز قائل شویم و خواهان آن هستیم که تشکیلات خودگردان فلسطین، غزه را مدیریت کند. به راه حل دو کشوری باور داریم و باید از این لحظه استفاده کنیم و فرصت‌ها غنیمت بشمریم. جنگ معمولا با راه حل سیاسی خاتمه می‌یابد نه راه حل نظامی. باید به فلسطینی‌ها کشوری داده شود که در آن احساس امنیت کنند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها