المیادین بررسی کرد؛

رژیم صهیونیستی در دو راهی واکنش به عملیات وعده صادق

رژیم صهیونیستی بعد از پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران در دو راهی پاسخ یا عدم پاسخ قرار گرفته است؛ چون ایرانی‌ها تهدید کرده‌اند که هرگونه تجاوز علیه منافع آن‌ها از سوی صهیونیست‌ها با واکنش شدیدتر و قوی‌تر از قبل مواجه خواهد بود. 
کد خبر: ۶۶۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷ - 17April 2024

رژیم صهیونیستی در دو راهی واکنش به عملیات وعده صادقگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: شبکه خبری المیادین در تحلیل جدید خود درباره عملیات تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی ایران ضد رژیم صهیونیستی در عمق اراضی اشغالی نوشت: رژیم صهیونیستی بعد از پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران در دو راهی پاسخ یا عدم پاسخ قرار گرفته است. هرچند این رژیم برای ترمیم بازدارندگی فرسایشی خود تلاش می‌کند؛ اما از واکنش ایران واهمه دارد؛ خصوصا اینکه اخیرا ایرانی‌ها تهدید کرده‌اند که هرگونه تجاوز علیه منافع آن‌ها از سوی صهیونیست‌ها با واکنش شدیدتر و قوی‌تر از قبل مواجه خواهد شد. 

در همین راستا، «آلون بن دیوید» تحلیلگر امور نظامی رژیم صهیونیستی طی سخنانی با اشاره به اینکه ایرانی‌ها تهدید کرده‌اند که به هرگونه حمله اسرائیل، قوی‌تر از قبل پاسخ می‌‎دهند، گفت: در اسرائیل تهدید‌های ایران و آمادگی در برابر آن‌ها به‌ط‌ور جدی بررسی می‌شود و برای همه روشن است که اگر به نبرد با ایران برویم در غزه شکست خواهیم خورد.

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی روز‌های شنبه و یکشنبه به‌طور متوالی تشکیل جلسه داد تا درباره زمان و ماهیت پاسخ تصمیم بگیرد، اما هر دوجلسه بدون نتیجه پایان یافت. 

رسانه‌های اسرائیلی امروز نیز گزارش دادند که جلسه کابینه جنگی رژیم صهیونیستی بدون اینکه تصمیمی برای پاسخ به حمله ایران اتخاذ کنند، به پایان رسید. 

روزنامه اسرائیل هیوم نیز در گزارشی نوشته بود که عملیات ایران، یادآور از دست رفتن بازدارندگی راهبردی تل‌آویو و واشنگتن است و ایران به سمت ایجاد واقعیت جدیدی در خاورمیانه حرکت می‌کند. دولت ایران استراتژی پیچیده‌ای ایجاد کرده است و با صبر بی‌پایان تلاش می‌کند تا واقعیتی را ایجاد کند که در آن موجودیت اسرائیل زیر سوال برود. 

در همین زمینه «یوآف لیمور» تحلیلگر مسائل نظامی با بیان اینکه باید با صراحت بپذیریم که ارزیابی چگونگی پاسخ ایران برای اسرائیل دشوار است، گفت: چند روزی که از حمله ایران به اسرائیل می‌گذرد، واقعیت‌های راهبردی پیچیده‌ای ایجاد شده است که مستلزم مطالعه عمیق آنهاست؛ چون این واقعیت‌ها مخاطراتی در بر دارد که نمی‌توان نسبت به آن‌ها بی‌توجه بود. 

روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» نیز نوشت: اسرائیل گزینه‌های خوبی در برابر ایران ندارد؛ گزینه‌های پیش روی این رژیم را در برابر ایران را در ۴ گزینه به شرح زیر خلاصه کرد.

اول: پاسخ ندهد.
دوم: به جنگ غیرمستقیم با ایران ادامه دهد.
سوم: علیه پایگاه‌های نظامی ایران حمله محدود انجام دهد.
چهارم: عملیات تلافی‌جویانه‌ای در مقیاس بزرگ مثل حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را در نظر داشته باشد. 

این روزنامه عدم پاسخ یا بازگشت به جنگ غیرمستقیم قبلی را دارای نکات مثبتی دانست و نوشت: این به اسرائیل اجازه می‌دهد تا بر غزه و بازگشت اسرا متمرکز شود و از یک جنگ گسترده‌تر که هزینه‌های اقتصادی، نظامی و انسانی در پی دارد، جلوگیری می‌کند و مانع پیچیده شدن اوضاع می‌شود. 

اما حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران موجب تشدید تنش می‌شود و یک بار دیگر اسرائیل را در حالت دفاعی قرار می‌دهد؛ لذا بدترین و محتمل‌ترین گزینه برای «اسرائیل» که این روزنامه به آن اشاره می‌کند، یا از سرگیری جنگ غیرمستقیم علیه ایران و یا انجام حمله محدود علیه اهداف نظامی در داخل کشور است. 

در همین زمینه، وب سایت آمریکایی «اکسیوس» گزارش داد که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با رهبران یهودی آمریکایی گفته است که تشدید تنش با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست.

این وب‌سایت نوشت: ارزیابی آمریکا این است که ایران به هرگونه حمله اسرائیل به خاک خود با موشک و پهپاد پاسخ خواهد داد.

این وب سایت به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت: دفع صد‌ها موشک و پهپاد ایرانی دشوار خواهد بود و اسرائیل این را به خوبی می‌داند. بایدن به نتانیاهو اطلاع داده بود که آمریکا با هرگونه حمله متقابل اسرائیل به ایران مخالف است؛ چون پاسخ اسرائیل به حمله ایران منجر به جنگ منطقه‌ای می‌شود که پیامد‌های فاجعه باری را در پی خواهد داشت. 

انتهای پیام/411

نظر شما
پربیننده ها