وقتی در دانشگاه‌ها به روی محجبه‌ها بسته شد

سومین قسمت مجموعه مستند «مسلمانان فرانسه» با موضوع محدودیت در زمینه رعایت حجاب اسلامی، دوشنبه 5 بهمن ماه از شبکه افق پخش می‌شود.
کد خبر: ۶۷۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳ - 25January 2016

وقتی در دانشگاه‌ها به روی محجبه‌ها بسته شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، به نقل از روابط عمومی شبکه افق، مسلمانان بزرگ ترین اقلیت دینی در فرانسه را تشکیل می دهند، مسلمانانی که تعداد زیادی از آنها از چندین نسل قبل در این کشور زندگی می کنند و پدرانشان به اروپا مهاجرت کرده اند ولی امروز آنها فرانسوی هستند و توسط دولت این کشور به عنوان شهروند فرانسوی پذیرفته شده اند.

با این حال مشکلات زیادی برای بسیاری از آنها وجود دارد و هنوز هم رفتارهایی مشابه آنچه با مهاجران صورت می گرفت با آنها هم می شود در حالیکه مسلمانان فرانسوی عقیده دارند حال باید مانند یک شهروند فرانسوی به آنها نگاه شود و هیچ تبعیضی نسبت به آنها وجود نداشته باشد.

سومین قسمت مجموعه مستند «مسلمانان فرانسه» با عنوان فرانسوی ها، به این مسئله می پردازد که پیروان آیین اسلام در این کشور اروپایی که حال دارای شناسنامه و هویت فرانسوی هستند با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند.

همچنین به تحولات اجتماعی طی چندین دهه گذشته در فرانسه اشاره می شود که بخشی از آنها مربوط به مسلمانان و مهاجران بوده است؛ از جمله این مسائل می توان به قانون ممنوعیت حجاب در مدارس، دانشگاه ها و ادارات فرانسه اشاره کرد.

گفت وگو با فعالان اجتماعی مسلمان و برخی دیگر از کارشناسان در مورد وضعیت امروز مسلمانان فرانسوی و همچنین نمایش تصاویری مستند از تحولات به وجود آمده که مسلمانان در آنها دخیل بوده اند یا مربوط به آنها می شده، بخش های مختلف این مستند را تشکیل می دهد.

سومین قسمت «مسلمانان فرانسه» در ساعت های 19 و 23 روز دوشنبه 5 بهمن ماه از شبکه افق پخش می شود و بازپخش آن هم در ساعت های 8.30 و 16 روز بعد به روی آنتن می رود.

نظر شما
پربیننده ها