بیانیه حزب‌الله درباره شهادت مصطفی‌بدرالدین

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای به مناسبت شهادت مصطفی‌بدرالدین تصریح کرد: مقاومت با فرماندهان (شهید خود)، که همواره زنده هستند و به وجود آنها افتخار و احساس غرور می‌کند، بزرگ می‌شود.
کد خبر: ۸۲۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰ - 13May 2016

بیانیه حزب‌الله درباره شهادت مصطفی‌بدرالدین

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، «سید مصطفی بدر الدین» از فرماندهان ارشد حزبالله در دمشق به شهادت رسید.

حزبالله لبنان نیز در بیانیهای خبر شهادت مصطفی بدرالدین در سوریه را تأیید و در بیانیهای نیز خاطرنشان کرد «بدرالدین چند ماه قبل گفته بود که از سوریه برنمیگردم مگر اینکه شهید شده باشم یا پرچم پیروزی را با خود حمل کنم.»

در بیانیه حزبالله آمده است «مصطفی بدرالدین (ذوالفقار) فرمانده ارشد امروز شهید به لبنان بازگشت در حالیکه پیکرش در میان پرچم پیروزی قرار دارد.»

این بیانیه افزود «این فرمانده بزرگ در راس نبرد با طرح آمریکایی- صهیونیستی در منطقه بود و در جهاد و رویارویی با گروههای تکفیری در سوریه مصمم بود. ذوالفقار که زندگیش مملو از جهاد، اسارت، مجروحیت و موفقیتهای ویژه بزرگ بود، زندگیاش به شهادت ختم شد و به کاروان فرماندهان شهید (رحمت خدا بر آنها باد) و بهویژه رفیق و همرزمش، فرمانده شهید حاج «عماد مغنیه پیوست.»

حزبالله در بیانیه خود افزود «مقاومت با فرماندهان (شهید خود)، که همواره زنده هستند و به وجود آنها افتخار و احساس غرور میکند، بزرگ میشود. از خداوند متعال میخواهیم فرماندهان شهید ما را مشمول رحمت گسترده و نعمتهای پایدار خود کند.»

لازم به ذکر است، سید مصطفی بدرالدین معروف به«الیاس صعب» متولد سال 1961 میلادی، سابقه زیادی در حزبالله و جایگاه ویژهای در عملیات مقاومت داشت.

از سید بدرالدین به عنوان یکی از مسئولان ارشد امنیتی در گروه حزبالله لبنان، و جانشین شهید «عماد مغنیه» نام برده شده است. منابع صهیونیستی میگویند احتمالا بدرالدین پس از «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزبالله، نفر دوم در این گروه به شمار میرفت.مصطفی بدرالدین برادر همسر عماد مغنیه بود.

نظر شما
پربیننده ها