شورش اشرافیت بر جمهوریت؛ ریشه‌یابی حوادث پس از انتخابات 88

فرآیند دستیابی به نامزد انتخاباتی، نقش و تلاش دولت‌های بیگانه و اپوزیسیون، شورش بر جمهوریت و شکل‌گیری برخی مولفه‌های ایدئولوژی تجدیدنظر طلبان، عناوین برخی از فصل‌های این کتاب‌ هستند.
کد خبر: ۸۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۴ - 24December 2013

شورش اشرافیت بر جمهوریت؛ ریشه‌یابی حوادث پس از انتخابات 88

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حمیدرضا اسماعیلی در کتاب "شورش اشرافیت بر جمهوریت" با نگاهی علمی، حوادث قبل و پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری، راهبردها و سازماندهی نیروهای سیاسی را مورد بررسی قرار داده است.

فرآیند دستیابی به نامزد انتخاباتی، نقش و تلاش دولتهای بیگانه و اپوزیسیون، شورش بر جمهوریت و شکلگیری برخی مولفههای ایدئولوژی تجدیدنظر طلبان، عناوین برخی از فصلهای این کتاباند.

کتاب "شورش اشرافیت بر جمهوریت" از نخستین کتابهایی است که به موضوع انتخابات دهم ریاست جمهوری و حوادث پس از آن میپردازد.

در 9 فصل تشکیل دهنده این کتاب، تلاش شده است ریشههای ایدئولوژیک، سیاسی و اجتماعی حوادث پس از انتخابات بررسی شود.

فصل نخست این کتاب به بررسی ایدئولوژی منازعهجوی به کار رفته در جریان فتنه میپردازد. در این فصل به راهبردهای سیاسی جبهه دوم خرداد در طول دهه گذشته اشاره میشود و به تبیین ارتباط آنها با تولید خشونت سیاسی در سطوح مختلف جامعه و حکومت پرداخته شده است.

فصل دوم درباره شرایط حاکم بر جبهه دوم خرداد در پیش از انتخابات و به فرایند دستیابی این جبهه به گزینه میرحسین موسوی نظر دارد.

فصل سوم به راهبرد تبلیغاتی جبهه دوم خرداد و گفتمان انتخاباتی موسوی میپردازد.

در فصل چهارم گفتمان سیاسی احمدینژاد از انتخابات نهم تا دهم ریاست جمهوری بررسی شده است.

فصل پنجم هم به تحلیل گفتمانی نتیجه انتخابات دهم ریاست جمهوری میپردازد.

در فصل ششم به استناد 11 دلیل نشان داده شده که جریان آشوبآفرین پس از انتخابات خود به سلامت انتخابات آگاه بوده است و با علم به سلامت انتخابات دست به اغتشاش زده است.

لذا در فصل هفتم به اهداف اصلی مورد نظر جریان فتنه پرداخته شده است و به طور عمده از "انقلاب مخملی" مورد نظر "رادیکالیسم سبز" سخن گفته شده است.

فصل هشتم نیز به رفتارشناسی بازیگران خارجی حوادث پس از انتخابات میپردازد و از ائتلافی سه ضلعی میان بازیگران داخلی (تجدیدنظرطلبان)، بازیگران خارجی و اپوزیسیون سخن میگوید.

در انتهای کتاب و در فصل نهم نیز به دلیل آن که جریان فتنه پس از انتخابات با هدایتها و راهبریهای رهبر معظم انقلاب شکست خورده به بیان اقدامات و مواضع ایشان میپردازد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار