بیژن نوباوه در گفت‌و‌گو با دفاع مقدس:

حماسه 9 دی نماد آگاهی و بصیرت مردم بود/ رهبری هیمنه دشمنان را با بصیرت درهم شکست

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که دشمن با ظاهری فریبنده به میدان آمد و بخصوص این که در واقع ارزش‌های معنوی و اخلاقی مردم را زیر سوال برد و مورد هجمه قرار داد، مردم چهره پشت نقاب دشمن را کاملا بخوبی تشخیص دادند.
کد خبر: ۸۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۴ - 24December 2013

حماسه 9 دی نماد آگاهی و بصیرت مردم بود/ رهبری هیمنه دشمنان را با بصیرت درهم شکست

"بیژن نوباوه وطن" نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به حماسه 9 دی اظهار داشت: حماسه 9 دی 88 یک پدیده بسیار میمون و خوشایند و ارائه نمایش آگاهی کامل مردم و عکسالعمل آنها در برابر دشمنی بود که هدفی جز ضربه زدن به انقلاب اسلامی را نداشت.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: در واقع 9 دی حرکتی آگاهانه از سوی مردمی بود که خیلی زود با تشخیص درست خود در میدان حاضر شدند و دشمنان را  علیرغم ظاهر فریبندهشان شناختند و در حالی که شاید بسیاری از افراد ممکن بود فریب این رفتارها را بخورند حماسه 9 دی نشاندهنده عمق آگاهی سیاسی مردم نسبت به مسائل و دشمنیهای پیش روی خود بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه گفت: حتی زمانی که دشمن با ظاهری فریبنده به میدان آمد و بخصوص این که در واقع ارزشهای معنوی و اخلاقی مردم را زیر سوال برد و مورد هجمه قرار داد، مردم چهره پشت نقاب دشمن را کاملا بخوبی تشخیص دادند. جنگ فرهنگی آمریکا و کشورهای غربی علیه انقلاب اسلامی  صورتهای بسیار گوناگون و متنوعی داشته و مهم این است که مردم، فریب این صورتهای به ظاهر خودی را هم نمیخورند و وقتی شعارهایی را که خلاف شعائر امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری مشاهده کردند کاملا به ماهیت گروههای معاند و مخالف پی بردند.

نوباوه افزود: حماسه 9 دی از این جهت از اهمیت بالایی برخوردار است و میتواند در انقلاب ما بی نظیر باشد که در این فضا اعتراض و عکسالعملی نسبت به رفتارهای زننده و ضد نظام صورت گرفت و توانست یک توطئه بسیار بزرگ را که به اذعان خود آمریکاییها بیشترین سرمایهگذاریها را در رابطه با براندازی نظام اسلامی صورت داده بودند خنثی کند.

نماینده مرم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیامدهای مثبت و آرمانی حماسه 9 دی 88 افزود: حماسه 9دی با برملا سازی بسیاری از تهدیدات گروههای معاند و ابرقدرتها که بعدها مشخص شد با یک برنامهریزی مدون وارد میدان شده بودند همه نقشههای شوم آنان را نقش برآب کرد و این پیامدها جزئی از پیامدهای مثبت حرکت حماسی 9دی 88 بود.

نوباوه بر لزوم افزایش بصیرت تاکید کرد و گفت: برخی از چهرههایی هم که متاسفانه در داخل کشور فریب دشمن را خورده و با آنها همدستی کرده بودند توسط مردم و رهبری معظم شناسایی شدند و این می تواند یک آسیبشناسی درست و بزرگ برای آینده باشد، چرا که در آینده میتوانیم با انجام یک حرکت مثبت و حساب شده در برابر دشمن کارهای مهمی انجام دهیم و باید توجه داشت بسیاری از افرادی که ممکن بود در دام فریب این جریانات بیفتند یک درس مهم دریافت کردند و در واقع حرکت حماسی 9 دی یک واکسیناسیون بزرگ برای نظام مقدس جمهوری اسلامی کشورمان محسوب میشود.

خبرنگار جانباز حماسههای 8 سال دفاع مقدس در ادامه با اشاره به تنوع دشمنیهای استکبار اظهار داشت:  تنوع تهاجمات دشمن، خود یکی از ترفندهای مهم بود که امکان داشت هر لحظه و هر روزی جریان تازهای را برای کشور ایجاد کند و واکنش مردم ایران در 9دی نیز نسبت به جریان و اتفاقی بود که در فتنه 88 و عصر عاشورا در ایران اتفاق افتاد و هدف آن مستقیماً براندازی نظام اسلامی، نفی رهبری اسلامی و ولایت امر در کشور اسلامی و اساساً به زیر سوال بردن ارزشهای مترقی دموکراتیک در نظام اسلامی بود که این توطئه هم خنثی شد.

وی در مورد نقش رهبری در کنترل و مدیریت بحران فتنه 88 گفت: رهبری همواره در کشور ما به منزله یک دیدهبان و آسیبشناس کامل بوده است. چه در زمان امام راحل(ره) و چه در زمان رهبری حضرت آیتالله امام خامنهای(مدظله) و همیشه، نظام اسلامی به داشتن رهبری هوشمند و آگاه افتخار کرده و از این که رهبری توطئهها را به خوبی میشناسد  به خود میبالد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:آن آسیبشناسی که رهبری نسبت به نوع ترفند دشمن طی 20 سال گذشته انجام داده است واقعاً قابل قیاس با هیچ دورهای در کشور ما نبوده و حتی در دوران بسیار سختی رهبری این توطئهها را کشف و خنثی کرده و ثمره چنین درایتی این است که امروز پس از 34 سال علیرغم همه دشمنیها مثل دوران دفاع مقدس و خنثیسازی تلاش برای کودتا در کشور و...  همه و همه با مدد گرفتن از آگاهی و اطلاع رسانی دقیق و موثق و بهنگام رهبری پیروز میدان بودهایم.

نوباوه با اشاره به تلاش فتنهگران برای تنفس مصنوعی به حرکات منسوخ خود و رفع حصر سران فتنه افزود: یکی از مسائلی که به آن انتقاد وارد است، عدم محاکمه مجرمان در زمان مناسب است.

وی با اشاره به تحولات منطقه اظهار داشت: شما کشوری مانند مصر را میتوانید نظاره کنید که رئیس جمهور خود را در دادگاه به خاطر اقدام مغایر قانون اساسی محاکمه میکنند ولیکن در حالی که در کشور ما اقدام مجرمانه فتنهگران کاملا محرز است دستگاه قضایی ما به عنوان مدعیالعموم وارد عمل نمیشود و این نقص در نظام اسلامی است و این که امروز برخی از این فتنهگران سعی میکنند حرفی بزنند تا خودشان را دوباره مطرح کنند ناشی از اغماض ماست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان این که نباید این اغماض بعنوان ضعف نظام تلقی شود، بلکه باید به عنوان رأفت اسلامی نظام  نسبت به سران فتنه با وجود ایفای نقش کلیدی آنها در فتنه به شمار آید، افزود: اکنون مشاهده میکنید در مجلس شورای اسلامی با فتنهگران و افرادی که به نوعی در فتنه دست داشتند چگونه برخورد شد، چرا که مجلس به عنوان جایگاه نمایندگان مردم کشور و یکی از ارکان مهم نظام به وظیفه و تکلیف ذاتی خود اگاهی دارد و در مقابل فتنهگران  آگاهانه عمل میکند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار