گزارش؛

حماسه 9 دی، یادآور خاستگاه عاشورایی انقلاب

اگر سربازان دشمن در جنگ 8 ساله، آموزش دیده در رمادیه بودند و بصره، سربازان این فتنه 8 ماهه، آموزش دیده فِیس بوک بوده و در توئیتر سازماندهی شده بودند.
کد خبر: ۸۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۲ - 29December 2013

حماسه 9 دی، یادآور خاستگاه عاشورایی انقلاب

به واقع حماسه عاشورایى و ماندگار 9 دى 88 در نگاهی عمیق و تحلیلى همچون 22 بهمن 1357، از خاص ترین روزها و مناسبت هاى انقلاب و نظام اسلامى به شمار می آید. اما شاید در گامی فراتر و در نگاهی عمیق تر بتوان اذعان داشت که ویژگی، اهمیت و جایگاه 9 دى 1388 نسبت به 22 بهمن1357، بزرگ تر و سرنوشت سازتر بود. 22 بهمن 1357، ظرفیت یک واقعه ی بزرگ بود، اما با علم بر اینکه حفظ یک پیروزى بی شک سخت تر از وقوع آن است، ارزش و اهمیت 9 دى ماه روشن می شود.

هر چند تحلیل واقع بینانه و احصاء دستاوردها و ارمغان های این حماسه بزرگ نیازمند نوشتارها و مکتوبات فراوان است، اما در این مجال برآنیم تا  به برخی از این دستاوردهای مهم، برگرفته از حماسه عاشورایی 9 دی 1388 اشاره داشته باشیم.

1. انقلاب اسلامی، انقلابی عاشورایی است، انقلابی برگرفته از مطالبات دینی، شعارهای معنوی و شعورهای متأثر از دینداری و دغدغه های اخلاقی، انقلابی که با الهام از نهضت خونین حسین (ع) و به رهبری مردی از تبار پاکان، سلاله رسول الله (ص)، بزرگ مرجع عالی قدر، حضرت امام خمینی (ره) آغاز شد و با همان مطالبات، شعارها و شعورها پیروز گشت و استمرار پیدا کرد. حضور حماسی مردم در راهپیمایی 9 دی سال 1388 یک بار دیگر خاستگاه عاشورایی و ماهیت معنوی انقلاب را یادآور شد و پس از سی و چند سال به جهانیان و عوامل بیخرد و کم فهم دشمن و فتنه گران داخلی و خارجی ثابت کرد که هنوز هم انقلاب و مردم انقلابی، خون حسین (ع)، پیامحسین (ع) و مرام حسین (ع) را در بند بند وجود و لحظه لحظه عمر خویش حفظ نموده و هر لحظه که احساس وظیفه کنند با همان شور حسینی به میدان آمده و توطئه دشمن و فتنه ی فتنه گران را به خودشان بر می گردانند.

2. ولایت فقیه رکن و عمود خیمه انقلاب است. مردم در طی سال های انقلاب جایگاه رفیع و نقش کلیدی ولی فقیه را در هدایت سکان انقلاب در امواج سهمگین و طوفانهای مهیب بارها و بارها تجربه کرده اند. آنان به درستی تضعیف جایگاه ولایت فقیه را تضعیف ولایت معصومین (ع) و اطاعت از ولی امر را اطاعت از خدا، رسول و ائمه (ع) می دانند و بدان پایبندند. عشق به ولایت عشق به خداست و عشق به خدا کلید سعادت دنیا و آخرت است.

 فتنه گران به زعم خود پنداشتند با جوسازی، بی خردی، غوغا سالاری و اتهام تقلب نسبت به انتخابات و جسارت به مقام شامخ ولایت به اهداف پلید خود خواهند رسید، اما آنچه اتفاق افتاد زلزله مهیبی بود که در کانون اصلی فتنه گران واقع شد و مردم ولایتمدار در یوم الله 9 دی با بیعت مجدد با رهبر معظم انقلاب و آرمان های امام راحل نشان دادند که تا پای جان، همچو همیشه پشتیبان ولایت خواهند بود.

حماسه نهم دی خط بطلانی شد بر پندارهای غلط و خیالهای باطل کسانی که تصور می کردند که رهبری از پشتوانه مردمی برخوردار نیست و با همین توهم تمام توان خود را در شکستن خیمه انقلاب به کار بردند. اما زهی خیال باطل، امت حزب الله یک بار دیگر اعلام کرد که همچنان سرباز ولایت بوده و در این راه کوچک ترین تردیدی به خود راه نخواهد داد.

3. حماسه 9 دی، تمام محاسبات دشمن را به هم ریخت. دشمن در جریان انتخابات دهم ریاست جمهوری با استفاده از بغض، کینه و بی بصیرتی برخی عوامل داخلی تمام عِدّه و عُده خود را جمع کرد و با عقبه ای بسیار حساب شده و برنامه ریزی شده وارد صحنه شد تا نقشه های شوم خود را عملی کند. اما سیل خروشان مردم آنان را زمین گیر ساخت و اقتدار و محبوبیت نظام اسلامی بار دیگر را به رُخ جهانیان کشید.

4. حماسه 9 دی، نمایش بصیرت انقلابی مردم بود، بصیرتی که غبارها و نقاب ها را کنار زد و چهره واقعی مدعیان و فتنه گران را نشان داد، چهره کسانی که به خاطر رسیدن به قدرت از هیچ تلاشی حتی ضربه زدن به ریشه های انقلاب و ارکان نظام اسلامی دریغ نکردند. چهره کسانی که سال ها با نقاب انقلاب گری در صفوف مردم نفوذ کرده بودند و ولایتمداری را فقط در شعار و ظاهر و نه در عمل و رفتار از خودشان بروز داده بودند.

یقیناً بزرگ ترین پیام حماسه 9 دی ضرورت بصیرت مداری و پرهیز از غفلت بود .

5. یکی دیگر از دستاوردهای مهم 9 دی، انسجام، وحدت و یگپارچگی مجدّد مردم بود. به لحاظ شرایط خاص انتخابات دهم و تبلیغات و جوسازی گسترده و سوء تفاهمات ایجاد شده اختلاف، مشاجرات و نزاع های فردی و اجتماعی صفوف متحد و منسجم مردم را به شدت تهدید میکرد و راهپیمایی 9 دی، نقش بسیار مؤثر و معجزه آسایی در پیوند درباره دل ها و جانها ایفاء کرد و انسجام مجدد نیروهای انقلابی با محوریت ولایت فقیه و رفع کدورت ها و سوء تفاهمات ناشی از فتنه گری دشمن را به ارمغان آورد.

6. ملی گرایی کاذب ، اصلاح طلبی دروغین و نفاق لطمه های بسیاری به پیکر انقلاب وارده کرده و استکبار جهانی را به نفوذ و رسوخ در بدنه انقلاب امیدوار کرده بود، اما با عنایت الهی و تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب و حضور میلیونی مردم در 9 دی، آخرین میخ بر تابوت معاندان، منافقین و فتنه گران زده شد و مرگ قطعی آنان رقم خورد.

7. حماسه 9 دی پیام مهم دیگری داشت و آن زنگ بیدار باش خواص بود. انتخابات دهم به خوبی این مسئله را نمایان ساخت که سطح بصیرت توده مردم و عوام از بسیاری از خواص بالاتر است. در واقع فریادهای کوبنده مردم در راهپیمایی 9 دی تأکیدی مجدد بود به هشدارهای مستمر رهبر بیدار انقلاب مبنی بر هوشیاری و بصیرت خواص و نخبگان جامعه.

رهبر معظم انقلاب بارها و بارها نقش و جایگاه و تکالیف نخبگان و خواص را گوشزد کرده بود. معظم له به خواص توصیه کرده بود که هر حرف، هر اقدامی، هر تحلیلی که به دشمن کمک کند در مسیر خلاف ملت است.

ایشان به خواص هشدار داده بودند که خیلی مراقب باشند، مراقب حرف زدن، مراقب موضع گیری کردن و ... ولی برخی از خواص در این امتحان مردود شدند و حضور آگاهانه مردم این زنگ خطر را به صدا درآورد.

8. فتنه 88 با بهره گیری از حمایت آشکار و علنی استکبار جهانی به خصوص آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و تکیه بر امکانات رسانه ای مدرن و گسترده فضای یأس و ناامیدی را در میان انقلابیون و نهضت های مقاومت جهان حاکم کرده و نگرانی ها و دغدغه هایی را دامن زده بود، اما تجلی غیرت و بصیرت عاشورایی امت حزب الله در روز 9 دی تمامی نگرانی ها را برطرف ساخت و یک بار دیگر اقتدار معنوی نظام اسلامی در سطح بین الملل و امید و نشاط دوستداران انقلابی در سطح جهان را به ارمغان آورد .

9. دشمن پس از آنکه از مقابله نظامی و اقتصادی با نظام بهره ای نبرد به جنگ نرم روی آورده و مقام معظم رهبری نیز بارها با عناوین مختلف این مهم را یادآور شده و توجه همگان به خصوص مسئول و نخبگان را به ضرورت هوشیاری در برابر جبهه فرهنگی معاند جلب نمود.

فتنه 88 نمادی شفاف از سرمایه گذاری فرهنگی استکبار جهانی برای به زانو درآوردن نظام اسلامی با بهره گیری از عناصر داخلی بود. مردم با حضور آگاهانه و هدفمند خود پیام روشن و قاطع خویش را با صدای رسا اعلام نمودند که در جبهه فرهنگی نیز همچون سال های دفاع مقدس، مقتدارنه، آگاهانه و با تجهیز سلاح ایمان، علم و بصیرت با محوریت ولایت فقیه از آمان ها و اصول اسلام عزیز و انقلاب اسلامی حراست نموده و این مسیر پر افتخار را تا فتح قله های فرهنگی و علمی جهان ادامه خواهند داد.

و سرانجام...

حماسه 9 دی، لبیکی بود به "این عمار"ِ هل من ناصر گونه ی مولا که البته این بار ولی خدا تنها نماند و به جای 72 یار، 72 میلیون یار داشت.

آخر، مردم ایران اهل کوفه نیستند، که  اهل بصیرتند و ندای غریبانه "این عمار" مولا را جوابی دادند چنان مقتدرانه که کمر عمیق ترین فتنه پس از انقلاب را شکست.

8 ماه جنگی که حتی از 8 سال دفاع مقدس هم عمیق تر و برنامه ریزی شده تر بود....

اگر سربازان دشمن در جنگ 8 ساله، آموزش دیده در رمادیه بودند و بصره، سربازان این فتنه ی 8 ماهه آموزش دیده ی فِیس بوک بودند و در توئیتر سازماندهی شده بودند و از یوتیوب حمله می کردند...

 و جنگ ، جنگ اراده ها بود....

و اما خروش عاشورایی ملت چنان بلائی به سر همان سربازان سایبری دشمن آورد که روشن کردن رایانه هاشان هم از یادشان رفت!

نظر شما
پربیننده ها