شب سوم رمضان با افطاری ساده سر سفره شهدا؛

مهمان شهیدان موحددانش شدیم

خبرگزاری دفاع مقدس که در هر یک از شب‌های ماه مبارک رمضان، افطار را مهمان سفره یکی از شهدا می‌شود، این بار مهمان منزل شهیدان "علیرضا و محمدرضا موحددانش" شد؛ تا پدر این شهیدان والامقام با صراحت بیان و شوخ‌طبعی خود از فرزندان شهیدش برای‌مان بگوید.
کد خبر: ۸۶۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵ - 09June 2016

مهمان شهیدان موحددانش شدیم

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، شهید محمد رضا موحد دانش در سال 1340 در تهران به دنیا آمد. او برادر علیرضا موحد دانش است. علیرضا در حالی که فرماندهی تیپ 10 سید الشهدا(ع) را بر عهده داشت در 13 مرداد 1362 و در عملیات والفجر 2 در منطقه حاج عمران به شهادت رسید. اگرچه علیرضا از محمد رضا بزرگتر بود و فرزند ارشد خانواده محسوب میشد اما محمد رضا در سلوک رسیدن به شهادت از علیرضا مقدم تر بود. او یکسال قبل از برادرش یعنی در تاریخ 13 اردیبهشت سال 1361 در عملیات فتحالمبین به شهادت رسید. شهید محمدرضا موحد دانش در حالی به شهادت رسید که معاون گردان سلمان فارسی تیپ 27 محمد رسولالله(ص) بود و فرماندهاش در آن برهه زمانی، سردار حسین قجهای بود که دو روز بعد از معاونش در واقعه محاصره گردان سلمان به شهادت رسید.

خبرگزاری دفاع مقدس در نظر دارد در ایام ماه مبارک رمضان مهمان سفره شهدا باشد. سفره ای که این روزها نه فقط مردم ایران که حالا مردم عراق، افغانستان، یمن، سوریه، بحرین و... نیز در آن سهمی دارند. هر افطار بر سفره یکی از خانواده شهدا می نشینیم و با آنها همصحبت می شویم. سفره های ساده و به یادماندنی افطار در کنار خانوادههای شهدا شیرینتر میشود. شما هم هر روز به این مهمانی باشکوه دعوتید. به همین جهت سومین روز از ماه مبارک رمضان در خدمت خانواده شهیدان "علیرضا و محمدرضا موحددانش" رفتیم تا پای سخنان پدر شهید بنشینیم تا او با همان صراحت بیان و شوخ طبیعی از فرزندان شهیدش برایمان بگوید. شرح این دیدار به زودی منتشر خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار