جنگ افزارشناسی 13/

آشنایی با سلاح انفرادی فجر 224 + عکس

سلاح انفرادی فجر 224 که سال گذشته در جریان رزمایش محرم در اختیار نیروهای واکنش سریع نزاجا قرار گرفت؛ می‌تواند با نرخ آتش بالا 700 الی 950 گلوله را در دقیقه با دقت فزاینده شلیک کند.
کد خبر: ۸۷۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲ - 28June 2016

آشنایی با سلاح انفرادی فجر 224 + عکس

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، فجر 224 ایرانی مدل بهینه سازی شده اسلحه انفرادی ام 4 آمریکایی است و مکانیزم عملکرد آن نیز به مانند آن بر اساس گاز مستقیم باروت با سیستم قفل چرخشی صورت میگیرد.  

این سلاح تهاجمی که همکنون تنها در اختیار چند ارتش قدرتمند جهان است نسبت به اسلحه کلاشینکف روسی و ژ3 آلمانی از وزن کمتری برخوردار بوده و به همین خاطر بیشتر در حوزه آفندی کاربرد داشته و مورد استفاده نیروهای واکنش سریع است.

سلاح انفرادی فجر 224 که سال گذشته در جریان رزمایش محرم در اختیار نیروهای واکنش سریع نزاجا قرار گرفت؛ میتواند با نرخ آتش بالا؛ 700 الی 950 گلوله را در دقیقه، با دقت فزاینده شلیک کند.

برد نهایی این سلاح 3600 متر عنوان شده و سرعت گلوله در سرلوله (سرعت اولیه گلوله) 900 متر بر ثانیه است. همچنین کلید گزینش آتش این سلاح در 2 حالت نیمهخودکار و شلیک سه گلولهٔ پیدرپی قرار میگیرد.

وزن این سلاح بدون خشاب 3 کیلو و 200 گرم است و قدرت آتش، هدف گیر لیزری، و سبک بودن، آن از مهمترین شاخصه هایی است که این سلاح را متناسب با ماموریتهای نیرویهای واکنش سریع قرار داده است. همچنین این اسلحه قابلیت نصب نارنجکانداز ام 203 را نیز دارد.

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار