"لشگر خوبان" به چاپ سی و هفتم رسید

"لشکر خوبان" حاوی خاطرات مهدی‌قلی رضایی، از رزمندگان اطلاعات عملیات در دوران دفاع مقدس توسط سوره مهر منتشر شد.
کد خبر: ۸۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵ - 01January 2014

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، چاپ سیو هفتم کتاب "لشکر خوبان" حاوی خاطرات مهدیقلی رضایی، از رزمندگان اطلاعات عملیات در دوران دفاع مقدس توسط سوره مهر منتشر شد.این اثر به قلم معصومه سپهری؛ نویسنده خاطرات نورالدین عافی تنظیم و گردآوری شده است.

"مهدی قلی رضایی" در این کتاب اغلب خاطراتی از لشکر 31 عاشورا را در بر میگیرد و به همین دلیل با خاطرات مهدی باکری و حمید باکری نیز گره خوردهاست. راوی لشکر خوبان در زمان ورود به جنگ نوجوان بوده در نتیجه خاطرات او سرشار از شیطنت نوجوانی است که به مرور در مواجهه با سختیهای طاقتفرسای صحنه نبرد جای خود را به استقامت یک رزمنده میدهد.

مقدمه معصومه سپهری بر این کتاب نشان از تأثیری است که خود از مواجهه با خاطرات راوی گرفتهاست. وی با سطرهای این کتاب، بهترین روزها و بهترین تصمیمها را تجربه کردهاست. نتیجه زحمات دوساله او کتابی است که از آن انتظار دارد خواننده را از پرسه زدن در کلمات خیالی به واقعیت زندگی در سالهای جنگ ببرد و راهی نو در زندگیاش بگشاید.

مقام معظم رهبری در یادداشتی که فروردین ماه سال جاری بر کتاب لشکر خوبان نوشتند و اخیرا از آن رونمایی شد، فرمودهاند:

"این نیز بخشی از آن تصویر عظیم و باشکوهی است که ما همواره آن را از دور دیده و تحسین کرده و بزرگ شمردهایم بیآنکه از ریزهکاریها و نقشهای معجزآسای تشکیلدهنده آن و رنگ آمیزیهای بینظیر جزء جزء آن، به درستی خبر داشته باشیم. این کتاب شرح این ریزهکاریهای حیرتانگیز در بخشی از این تابلوی ماندگار و تاریخی است. آنچه درباره عملیات بدر و والفجر ۸و کربلای ۵و کربلای ۴و بیتالمقدس ۲و ۳در این کتاب آمده از بخشهای برجستهتر آن است. همچنین مجاهدتها در کوههای غرب؛ در ماووت و گردهرش و قامیش دیگر آن بلندیهای سخت، و نیز آنچه به یگانها و دستجات اطلاعات و غواص مربوط میشود و نیز بخشهای دیگری از آن در خور آن است که در شکل فیلم و رمان عرضه شود."

گفتنی است تقریظ مقام معظم رهبری در پشت جلد این چاپ از کتاب"لشکر خوبان" آورده شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار