اظهار خوشبینی مقامات غربی در مورد اجرای توافقات هسته ای

برخی مقامات دولت های غربی با اشاره به پیشرفت های اخیر مذاکرات کارشناسی میان ایران و گروه 1+5 از احتمال اجرای توافق ژنو در اواخر ماه جاری میلادی خبر دادند.
کد خبر: ۹۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۳ - 07January 2014

اظهار خوشبینی مقامات غربی در مورد اجرای توافقات هسته ای

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از خبرگزاری فرانسه، در شرایطی که متعاقب اعمال تحریم های جدید از سوی امریکا علیه ایران گمانه زنی های مختلفی در مورد عدم پایبندی غرب به اجرای توافق ژنو در مورد برنامه هسته ای ایران مطرح شده بود، برخی مقامات غربی در روزهای اخیر با اشاره به پیشرفت ها در مذاکرات کارشناسی میان طرفین، نسبت به اجرای توافق هسته ای در اواخر ماه جاری میلادی ابراز امیدواری کردند.

علاوه بر اظهارنظرات مقامات اتحادیه اروپا نسبت به پیشرفت های مذاکرات کارشناسی طرفین در ژنو طی دو هفته اخیر، مقاماتی از کشورهای دیگر از جمله آلمان و امریکا نیز خوشبینی خود را نسبت به اجرای توافق ژنو ابراز داشته اند.

در این رابطه یکی از مقامات ارشد اتحادیه اروپا با تاکید دستاورهای مذاکرات کارشناسی اعلام کرد این مذاکرات در چند روز آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وزیر خارجه جدید آلمان نیز با اشاره به دستاوردهای مذاکرات طرفین تا زمان کنونی گفت: اگر همچنان شاهد پیشرفت در مذاکرات کارشناسی طرفین باشیم، اجرای توافق ژنو در مورد برنامه هسته ای ایران دور از دسترس نخواهد بود.

این مقام بلند پایه آلمانی همچنین با تکیه به روندهای کنونی از احتمال آغاز روند اجرای توافق ژنو از اواخر ژانویه (ماه جاری میلادی) خبر داده است.

در این میان سخنگوی وزارت خارجه امریکا با اشاره به پیشرفت در مذاکرات کارشناسی تا زمان کنونی بر ضرورت ادامه این مذاکرات تاکید کرد. "هارف" همچنین گفت: با توجه به پیشرفت های اخیر در صورت ادامه مذاکرات می توان گفت به توافق نهایی خیلی نزدیک شده ایم.

شایان ذکر است این خوشبینی ها از سوی مقامات غربی در حالی نسبت آینده مذاکرات مطرح شده است که با وجود پایبندی کامل کشورمان به متن توافق ژنو، شاهد مواردی از نقض توافقات از سوی کشورهای غربی بوده ایم.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار