اردوغان مصاحبه با فرانس 24؛

شواهد الکترونیکی نقش گولن در کودتا را به آمریکا ارائه می‌کنیم

رئیس‌جمهور ترکیه در مصاحبه با شبکه خبری فرانس‌24 گفت که «شواهد الکترونیکی» از نقش فتح‌الله گولن، از مخالفان اصلی آنکارا را به آمریکا ارائه خواهد کرد.
کد خبر: ۹۲۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹ - 23July 2016

شواهد الکترونیکی نقش گولن در کودتا را به آمریکا ارائه می‌کنیم

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، «رجب طیب اردوغان»، رئیسجمهور ترکیه در مصاحبه با شبکه خبری فرانس24 گفته که مدارک و مستندات خود را برای استرداد «فتحالله گولن»، رهبر مخالفان این کشور، به واشنگتن ارائه خواهد کرد.

مقامهای دولت ترکیه در روزهای اخیر آقای «گولن» که در تبعید خودخواسته در واشنگتن به سر میبرد را به سازماندهی کودتای ناکام علیه دولت، متهم کردهاند.

اردوغان گفت: «ما شواهد الکترونیکی و سایر شواهد را برای استرداد گولن به آمریکا ارائه خواهیم کرد و وزیران من به زودی به واشنگتن خواهند رفت.»

رئیسجمهور ترکیه ادعا کرد که یکی از افسرانی که توسط عوامل کودتا دستگیر شده بود گفته که کودتاگران از او خواستهاند که پشت تلفن با گولن صحبت کند؛ موضوعی که به گفته اردوغان، نقش مستقیم وی در  کودتا را نشان میدهد.

اردوغان در بخش دیگری از این مصاحبه به موضوع عادیسازی روابط با روسیه اشاره کرد و گفت که در اواسط آگوست برای دیدار با ولادیمیر پوتین، همتای روساش راهی مسکو خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار