دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین:

تبعیض طایفه‌ای بحرین را به مرز انفجار و سرنگونی رژیم سوق می‌دهد

دبیرکل جمعیت الوفاق با اشاره به اینکه ما مشکلی با طایفه اهل سنت در بحرین نداریم، هشدار داد تبعیض طایفه‌ای اعمال شده از سوی حکومت، بحرین را به مرز انفجار و سرنگونی رژیم سوق می‌دهد.
کد خبر: ۹۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۲ - 14January 2014

تبعیض طایفه‌ای بحرین را به مرز انفجار و سرنگونی رژیم سوق می‌دهد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، شیخ «علی سلمان» دبیرکل جمعیت الوفاق بزرگترین گروه معارض بحرینی گفت: تبعیض طایفهای و منطقهای یا نژادی در بحرین ممکن است، اوضاع را رو به انفجار بکشاند و منجر به سرنگونی نظام حاکم شود.

دبیرکل جمعیت الوفاق با بیان اینکه این نظام است که موجب کاشته شدن بذر اختلاف بین خود و مردم شد، تصریح کرد: معارضان بحرینی مشکلی با اهل سنت ندارند، بلکه مشکل آنها نظام است و آنها هیچ خواسته و مطلبی بر پایههای طایفهای ندارند.

شیخ علی سلمان در ادامه گفت: نظامی که نیاز و تکیهای بر اختلافات طایفهای ندارد، به این موضوع رسیدگی میکند، در حالیکه ریشه تمام مشکلاتی که هم اکنون با آن مواجهیم متوجه نظام بوده و مسئولیت آن برعهده نظام حاکم است.

دبیرکل بزرگترین جمعیت معارض بحرینی با اشاره به نقش استعمار در تغذیه منازعات و درگیریهای طایفهای و منطقهای در منطقه گفت: کشورهای بزرگ استعمارگر در تشدید و تعمیق اختلافات نژادی و طایفهای و اجتماعی سهم دارند و مشاهده میکنیم که رژیم صهیونیستی از این منازعات بهره برداری میکند.

وی تاکید کرد: امت اسلامی، امتی است که طایفه گرایی در آن از بین میرود و اگر از امت عربی سخن میگوییم، در این صورت نیز در این امت شکافها از بین میروند، در حالیکه تاریخ نشان میدهد، اغلب حکومتها از دین برای ایجاد شکاف بین مردم و برای حفظ حاکمیت مطلق خود بهره برداری کردهاند.

دبیرکل جمعیت الوفاق درباره بحران بحرین گفت که ما در پی راه حلهای سیاسی جدیدی هستیم که بر این پایه و اصل متمرکز باشد که مردم منبع قدرت هستند و به روند دموکراتیک نظم و سامان ببخشد و در این خصوص هر شهروند بحرینی باید به حقوق خود صرف نظر از دین و طایفهاش دست یابد.

وی ایده دموکراسی توافقی را از جمله راه حلها برای بحران بحرین دانست و گفت: بیایید به ایده بر اساس اصل اکثریت توافقی مجال پیاده شدن و اجرا بدهیم.

سلمان در خصوص اقدام حکومت بحرین در تخریب مساجد و بارگاههای مقدس شیعیان نیز گفت: مساجد اهل سنت در مناطق شیعی نشین در امنیت قرار دارد و هیچ فرد شیعی به این مساجد متعرض نمیشود.

وی تاکید کرد: با وجود سرکوبهای اعمال شده، با این حال معارضان بحرینی هیچگاه به خشونت سوق پیدا نخواهند کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار