دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

فعالیت هیوندا و سامسونگ در صنایع نظامی

شرکت‌های کره‌ای هیوندای و سامسونگ ازجمله شرکت‌های فعال در ساخت تجهیزات نظامی هستند.
کد خبر: ۳۸۲۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۵ - 03April 2020

گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌ـ رحیم محمدی؛ اسم شرکت هیوندای برای خیلی‌ها آشناست؛ شرکتی کره‌ای که در ایران همه اسم آن را به‌واسطه تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین این شرکت می‌شناسند؛ اما ما در اینجا قصد نداریم درباره خودروهای هیوندای مطلبی را عنوان کنیم، بلکه مقصود ما در نام بردن از این شرکت، معرفی آن به‌عنوان سازنده تجهیزات نظامی است.

این شرکت کره‌ای سازنده تانک اصلی میدان نبرد K۲ Black Panther است که چندی قبل در توافقی به دنبال فروش تعداد ۸۰۰ عراده از این نوع تانک به لهستان به ارزش ۹ میلیارد دلار بوده است.

فعالیت هیوندا و سامسونگ در صنایع نظامی

البته هرچند این قرارداد هنوز به مرحله توافق نهایی نرسیده، ولی در صورت نهایی شدن، این شرکت کره‌ای امکانات لازم برای تولید برخی قطعات این تانک در لهستان را ایجاد خواهد کرد و بخشی از تانک‌ها هم در خود لهستان مونتاژ خواهد شد.

فعالیت هیوندا و سامسونگ در صنایع نظامی

هیوندای پس از رقابت با شرکت لکلِر (به فرانسوی: AMX-۵۶ Leclerc) تانک اصلی میدان نبرد فرانسوی و لئوپارد-۲ (Leopard ۲) تانکی اصلی میدان نبرد آلمانی، ترکیه را به‌عنوان اولین مشتری صادراتی خود انتخاب کرد؛ بدین‌ترتیب که در ژوئن سال ۲۰۰۷، کره جنوبی و ترکیه قرارداد تسلیحاتی به ارزش ۵۰۰ میلیارد پوند (تقریباً ۵۴۰ میلیون دلار) برای صدور پروانه طراحی توپ K۲ و همچنین صادرات ۴۰ فروند هواپیمای آموزشی تهاجمی KT-۱ به ترکیه را امضا کردند.

فعالیت هیوندا و سامسونگ در صنایع نظامی

همچنین در تاریخ ۳۰ ژوئیه ۲۰۰۸، «هیوندای روتم» کره جنوبی و «اتوکار» ترکیه قراردادی به ارزش ۵۴۰ میلیون دلار برای انتقال تکنولوژی و کمک به طراحی تانک‌های اصلی میدان نبرد ترکیه با نام Altay امضا کردند.

البته در تجهیز این تانک یک شرکت دیگر معروف کره‌ای که در ایران بیشتر آن را به واسطه فروش محصولات صوتی و تصویری و لوازم خانگی می‌شناسند، مشارکت دارد. این شرکت کره‌ای که سامسونگ نام دارد، سیستم دید ۳۶۰ درجه‌ای «پانورماتیک» را برای این تانک ساخته است.

فعالیت هیوندا و سامسونگ در صنایع نظامی

این موضوع نشان می‌دهد شرکت‌های کره‌ای که برخی محصولات آن‌ها هم در ایران به فروش می‌رسد، علاوه بر ساخت و تولید خودرو‌های سبک و سنگین و محصولات خانگی و صوتی و تصویری در بخش ساخت تجهیزات نظامی نیز فعالیت دارند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار