رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و پژوهش‌های دفاع مقدس خبر داد؛

ورود درس‌آموزهای دفاع مقدس به کتب درسی و دانشگاهی/ بانک موضوعی دفاع مقدس پژوهش‌ها را هدفمندتر می‌کند

«مهدی امیریان» با بیان این‌که سازمان تحقیقات، آموزش و پژوهش‌های دفاع مقدس در زمینه ورود درس‌آموزهای دفاع مقدس در سرفصل‌های کتب درسی و دانشگاهی فعالیت می‌کند، گفت: درس‌آموزهای دفاع مقدس در تمامی رشته‌ها و سرفصل‌های دانشگاهی که قابلیت این را دارند تا موضوع دفاع مقدس در آن‌ها وارد شود، وارد خواهند شد.
کد خبر: ۴۴۵۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۴:۲۰ - 05March 2021

ورود درس‌آموزهای دفاع مقدس به کتب درسی و دانشگاهی/ بانک موضوعی دفاع مقدس پژوهش‌ها را هدفمندتر می‌کند«مهدی امیریان» رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و پژوهش‌های دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، به تشریح وظایف و فعالیت‌های این سازمان پرداخت و اظهار داشت: سازمان تحقیقات، آموزش و پژوهش‌های دفاع مقدس، یک سازمان تازه‌تأسیس است؛ البته سابقه فعالیت آموزشی طولانی‌تری دارد و قبلاٌ زیر مجموعه سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، فعالیت می‌کرد.

وی با اشاره به وظایف اصلی سازمان تحقیقات، آموزش و پژوهش‌های دفاع مقدس، تصریح کرد: وظیفه اصلی این سازمان در حوزه تحقیقات، پژوهش‌های غیرراهبردی دفاع مقدس و دفاعی امنیتی است. همچنین یکی دیگر از وظایف سازمان تحقیقات، آموزش و پژوهش‌های دفاع مقدس، مدیریت واحد درسی «آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس»، هم در حوزه اساتید و هم در حوزه محتوی است؛ البته این سازمان از یک بخش ترویجی نیز برخوردار است؛ چراکه ما باید در حوزه تحقیقات و آموزش، نگاه ترویجی داشته باشیم.

«امیریان» با اشاره به تدریس دو واحد «آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس» در دانشگاه‌ها، گفت: حدود یک هزار و ۵۰۰ استاد دانشگاه در این زمینه وجود دارند که سازمان تحقیقات، آموزش و پژوهش‌های دفاع مقدس برای آن‌ها پرونده تشکیل داده و مجوز صادر و تمدید می‌کند.

وی با بیان این‌که سازمان تحقیقات، آموزش و پژوهش‌های دفاع مقدس در زمینه درس‌آموز‌های دفاع مقدس در سرفصل‌های کتب درسی و دانشگاهی، هم در حوزه آموزش و پرورش و هم در حوزه وزارت علوم فعالیت می‌کند، تصریح کرد: در حوزه آموزش و پرورش، یکی از وظایف ما ورود درس‌آموز‌های دفاع مقدس به کتب درسی، کمک‌درسی معلمان و بسته‌های کمک آموزشی و مجازی در تمام پایه‌هاست؛ همچنین به‌غیر از دو واحد درسی «آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس»، در تمامی رشته‌ها و سرفصل‌های دانشگاهی که قابلیت این را دارند تا موضوع دفاع مقدس در آن‌ها وارد شود نیز درس‌آموز‌های دفاع مقدس وارد خواهند شد.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و پژوهش‌های دفاع مقدس با اشاره به آماده‌سازی بانک موضوعی دفاع مقدس در این سازمان، گفت: بانک موضوعی دفاع مقدس برای تمامی رشته‌ها، اعم از علوم انسانی، پزشکی، مهندسی و... توسط سازمان تحقیقات، آموزش و پژوهش‌های دفاع مقدس در حال آماد‌ه‌سازی است تا طبق توافقی که با دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد، دانشجویان مقطع «کارشناسی ارشد» و «دکتری» که می‌خواهند پایان‌نامه تهیه کنند، ترجیحاً یک بانک موضوعی دفاع مقدس برای آن‌ها وجود داشته باشد، تا هم نیاز‌های پژوهشی دانشگاه‌ها برطرف شده و هم پژوهش‌های هدفمندتر انجام شود.

وی ادامه داد: در سازمان تحقیقات، آموزش و پژوهش‌های دفاع مقدس، آموزش‌های عمومی در حوزه دفاع مقدس، آموزش‌های دست‌اندرکاران دفاع مقدس؛ اعم از راهیان نور، راویان، مسئولان یادمان‌ها و... و در واقع مجموعه آموزش‌هایی که دست‌اندرکاران دفاع مقدس نیاز دارند نیز راهبری کلی می‌شود.

«امیریان» با بیان این‌که سازمان تحقیقات، آموزش و پژوهش‌های دفاع مقدس، یک سازمان محتوایی است، خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های جلوگیری از تحریف دفاع مقدس این است که درس‌آموز‌های دفاع مقدس وارد بستر علمی و دانشگاهی شود و اگر این درس‌آموز‌ها از بستر دانشگاه عبور کنند، جلوی تحریف آن تا درصد بالایی جلوگیری شده و برای آیندگان نیز ثیت می‌شود.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار