یادداشت/ محمد دیندار

«ساسی» را رها کنید، سیاست‌گذران خودمان را بچسبید!

رسانه‌های عزیز «ساسی» را رها کنید و یقه «سیاستگذاران و متولیان فرهنگی» داخل را بچسبید. درباره ماجرای اخیر نیز باید از مدیران فرهنگی کشور پرسید که خود شما چه کرده اید؟
کد خبر: ۴۴۵۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۵ - 05March 2021

گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس ـ محمد دیندار؛ انتشار موزیک ویدیویی توسط ساسی مانکن در آن سوی آب، موج گسترده‌ای را در این سوی آب بوجود آورده است!

در این میان برخی چهره‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، رسانه ای و حتی مدیر شبکه کودک نیز نسبت به این ویدیوی مبتذل اظهار نگرانی کرده و آن را خطری برای کودکان و‌نوجوانان ما می‌دانند.

آنچه که در این میان تعجب برانگیز و جای سوال دارد این است که مگر انتظار داشته‌ایم و قرار بوده آن ور آبی‌ها و ساسی مانکن‌ها برای مردم ما و بخصوص کودکان‌و‌ نوجوانان ایرانی خوراک فرهنگی مناسب تهیه کنند که حالا این چنین آشفته‌اید؟!

این البته اولین بار نیست که این خواننده یا برخی دیگر افراد خارج نشین با آوازها یا کارهای خود موج هایی ایجاد کرده که بدون تعارف باید گفت و بلکه دیده ایم،این امواج بخشی از نوجوانان و جوانان ما را نیز در مقطعی جلب خود ساخته است؛ اما باز این پرسش قابل تکرار است که مگر ساسی مانکن‌ها وظیفه سرگرمی سازی یا تولید آثار فرهنگی و هنری مناسب را برای مردم این سرزمین بر عهده داشته‌اند که امروز مدیران و فعالان فرهنگی کشور برای چند روزی لب به شکوه و اعتراض گشوده و چند روز دیگر البته همه چیز را فراموش می‌کنند.

خیر! همه می‌دانیم که این‌ وظیفه آن ور آبی‌ها نیست که خوراک فرهنگی مناسب برای کشور ما تهیه کنند، بلکه این وظیفه صدها دستگاه و نهاد فرهنگی و هنری و صدها سیاستگذار درون کشور است که صاحب مسئولیت، دفتر و دستک و بودجه‌های آنچنانی هستند تا قدمی موثر برای فرهنگ‌سازی و تولید محتوا با ساختارهای جذاب و ایجاد سرگرمی برای کودکان و نوجوانان و جوانان فراهم سازند، اما از قافله عقب مانده و قافیه را باخته‌اند.

این وظیفه مدیران فرهنگی کشور بوده که امواج مثبتی را از طریق آثار فرهنگی و هنری به سوی فرزندان این کشور گسیل نمایند، اما به علت ضعف در مدیریت و سیاست و هدف‌گذاری، اینک با هر موجی از آن سوی آب به تلاطم افتاده و منفعلانه دیگران را شماتت کرده در حالی که خود شایسته شماتت و مواخذه هستند.

این حکایت البته همان حکایت فیلم های ضد ایرانی است؛ حکایت فیلم آرگو، بدون دخترم هرگز، سیصد و صدها فیلم ضد ایرانی که آن سوی آب‌ها ساخته شده و افکار عمومی جهان را بر ضد مردم ایران تهییج‌کرده، اما مدیران ارشد فرهنگی و سینمایی کشور فقط برای چند صباحی لب به اعتراض و گلایه گشوده، گویی که انتظار دارند کمپانی برادران وارنر یا جریان سینمای هالیوود در دفاع از ایران و ایرانی فیلم بسازند! در حالی که وظیفه ذاتی دستگاه های سینمایی و فرهنگی درون کشور بوده که طی این همه سال آثاری را رقم بزنند که تصویرگر فرهنگ ایرانی باشد، اما از آن غفلت کرده‌اند.

درباره ماجرای اخیر نیز باید از مدیران فرهنگی کشور پرسید که خود شما چه کرده اید؟ جناب مدیر شبکه کودک بجای اعتراض به دیگران بفرمایید که خود شما چه کاری برای موج آفرینی و جذب کودکان و نوجوانان انجام داده‌اید. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شما چه کرده‌اید، اداره کل موسیقی وزارت ارشاد شما چند ترانه‌ تولید کرده‌اید که بتوانند کودکان و نوجوانان و جوانان ما را جذب کنند.

بله! رسانه های عزیز «ساسی» را رها کنید و یقه «سیاستگذاران و متولیان فرهنگی» داخل را بچسبید.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار