یادداشت/ امیر خجسته

شهید «قاسم سلیمانی»؛ اسوه حسنه روحیه ایثار و شهادت

حاج قاسم نه‌تنها در عرصه نبرد و دفاع مقدس بلکه در هر عرصه‌ای که نیازمند کار جهادی بود، حاضر می‌شد؛ بی‌شک هرکسی بخواهد از سردار سلیمانی الگوگیری کند، باید روحیه ایثار و جهاد را در خود تقویت کند.
کد خبر: ۴۵۴۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۰ - 05May 2021

شهید «قاسم سلیمانی»؛ اسوه حسنه روحیه ایثار و شهادتگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس‌ـ «امیر خجسته» نماینده مردم همدان در مجلس دهم شورای اسلامی؛ سردار سلیمانی مرد میدان عمل بود و پس از آنکه سال‌ها در دفاع مقدس تجربه اندوخت و به فرمانده بزرگی تبدیل شد از این عرصه کنار نکشید و در جبهه‌ای دیگر برای دفاع از اسلام و ارزش‌های آن وارد میدان شد؛ حاج قاسم مرد میدان و الگوی اطاعت از رهبری بود؛ حمایت از رهبری و ولایت‌پذیری راز شهادت حاج قاسم بود.

حاج قاسم نه‌تنها در عرصه نبرد و دفاع مقدس بلکه در هر عرصه‌ای که نیازمند کار جهادی بود، حاضر می‌شد به طوری که در جریان سیل خوزستان و لرستان ورود کرد و به یاری هموطنان شتافت؛ بی‌شک هرکسی بخواهد از سردار سلیمانی الگوگیری کند، باید روحیه ایثار و جهاد را در خود تقویت کند.

حاج قاسم از همان دوران نوجوانی و جوانی شخصیت فروتنانه و مردمی داشت و این موضوع الگویی برای جوانان ایران اسلامی است که از همان ابتدا ویژگی‌های اخلاقی پسندیده را در خود پرورش دهند تا بتوانند همانند سردار سلیمانی شخصیت موثری برای جامعه خود باشند.

سردار سلیمانی بیش از آنکه مرد میدان سخن باشد، مرد میدان عمل بود و توفیقات جبهه مقاومت در منطقه، بزرگترین گواه بر مجاهدت‌های این شهید بزرگوار است؛ همین ویژگی‌های برجسته بود که او را محبوب قلب‌های تمام ملت‌های آزاده با هر گرایش و جناح‌بندی سیاسی کرده بود. شجاعت، صداقت، اخلاص، تواضع، دلسوزی و ولایتمداری حاج قاسم، همچون خورشیدی فروزان برای همیشه در دفتر تاریخ خواهد درخشید و او اسوه‌ای بی‌بدیل برای تمام نسل‌ها خواهد بود.

بی‌شک اگر درایت، شجاعت، تجربه هشت سال دفاع مقدس و روحیه جهادگری سردار سلیمانی نبود مهار داعش برای جبهه مقاومت بسیار دشوار می‌شد و خطر بزرگی منطقه و حتی کشور را تهدید می‌کرد که با مهار داعش نام سردار سلیمانی برای همیشه در تاریخ مقابله با تروریسم در جهان جاودانه شد.

حاج قاسم به‌طور یقین مرد عمل بود و هرکجا که اسلام، مسلمین و مردم کشورمان در خطر بودند، بدون شک حاج قاسم حضور داشت و در مقابله با دشمنان اسلام و به خصوص در جهت مبارزه با جریان تکفیری داعش، جلوتر از همه در خط مقدم بود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها