تحلیلگر مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

موج‌سواری رسانه‌های معاند در اتفاقات اخیر خوزستان/ رسانه ملی با آگاهی‌بخشی مانع سیاه‌نمایی‌های دشمن شود

هانی‌زاده با بیان اینکه رسانه‌های معاند در اتفاقات اخیر خوزستان اقدام به سیاه‌نمایی و موج‌سواری روی مطالبات به‌حق مردم کردند، گفت: رسانه ملی باید از طریق آگاهی‌بخشی و جدا کردن صف معترضین از صف افراد منافق مانع سیاه‌نمایی‌ها و اخبار جعلی رسانه‌های دشمن شوند.
کد خبر: ۴۶۸۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۴ - 24July 2021

موج‌سواری رسانه‌های معاند در اتفاقات اخیر خوزستان/ رسانه ملی با آگاهی بخشی مانع سیاه‌نمایی‌های دشمن شود«حسن هانی‌زاده» تحلیلگر مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، در خصوص نقش رسانه‌های معاند در به حاشیه بردن اعتراض مسالمت‌آمیز و مطالبات به حق مردم ایران اظهار داشت: تجربه ثابت کرده است، هرگاه در کشور مطالبات به‌حق مردم از طریق اعتراض مسالمت‌آمیز مطرح می‌شود، رسانه‌های فارسی‌زبان معاند و رسانه‌هایی که وابسته به لابی‌های صهیونیستی، آمریکا و انگلیس هستند با تمام توان ورود پیدا می‌کنند و تلاش می‌کنند اولاً مطالبات به‌حق مردم شنیده نشود، ثانیا با سناریو‌های نخ‌نما افکار عمومی را به این سمت هدایت کنند که مسئولان نه‌تنها حرف یا اعتراض شهروندان را نمی‌شنوند، بلکه دست به سرکوب آنها هم می‌زنند.

هانی‌زاده گفت: تمام توان این رسانه‌ها به کار گرفته می‌شود تا ضمن افزایش سقف مطالبات، مطالبات مردم را سیاسی کنند. این رسانه‌ها با پخش تصاویر جعلی و قدیمی به تشدید خشونت بین معترضین و نیروهای امنیتی اقدام می‌کنند و با کشته‌سازی‌های عمدی که توسط عناصر ضد انقلاب، با نفوذ به صفوف معترضین صورت می‌گیرد، مردم را به تقابل با نیروهای انتظامی تحریک می‌کنند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: در هر اعتراضی که از سوی مردم در کشور صورت می‌گیرد، رسانه‌های معاند به شدت مردم را علیه نظام تحریک می‌کنند و عناصر برخی از جریان‌های منفور مثل سلطنت‌طلب‌ها و منافقین که منتظر فرصت هستند تا مردم را به تقابل با نظام جمهوری اسلامی ایران سوق دهند؛ ولی خوشبختانه مردم هوشمند و غیور کشورمان هیچ وقت تحت تاثیر این جریان‌سازی‌ها قرار نمی گیرند و خط خود را از اغتشاشگران جدا می‌کنند.

هانی زاده درباره راهکار ایران در مقابله با رسانه‌های معاند که اقدام به خبرسازی‌های جعلی می‌کنند، چیست؟ گفت: دو راه عملی وجود دارد؛ دولت بلافاصله ورود کند و تیم تخصصی و کارشناسی به محل اعزام کند تا سریعاً به مطالبات مردم در مقطع زمانی کوتاه پاسخ دهند و مشکل را حل کنند. مورد مهم و حیاتی دیگر، رسانه های جمهوری اسلامی ایران مخصوصاً رسانه ملی باید از طریق آگاهی‌بخشی و جدا کردن صفوف تظاهرکنندگان با افراد منافق به مردم آگاهی بخشد. به همین دلیل باید رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران ورود یابند و مانع نفوذ گروهک های تروریستی در تظاهرات مردم شوند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار