مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان:

مردم گیلان در پویش ملی «از حاج قاسم بخوان» شرکت کنند

«تقوا» با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، پویش ملی «از حاج قاسم بخوان» را با رویکرد معرفی ۱۰ عنوان کتاب در این حوزه در دست اجرا دارد، گفت: از مردم گیلان دعوت می‌شود که در این پویش شرکت کنند.
کد خبر: ۵۶۹۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷ - 26January 2023

مردم گیلان در پویش ملی «از حاج قاسم بخوان» شرکت کنندبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، «یاسر تقوا» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رجب و معرفی کتاب «حاج قاسمی که من می‌شناسم» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی از همراهان و همرزمان شهید سلیمانی اظهار داشت: شهید سلیمانی یکی از قهرمانان ملی در عرصه‌های مختلف نظامی، فرهنگی و اجتماعی بودند.

وی با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، پویش ملی «از حاج قاسم بخوان» را با رویکرد معرفی ۱۰ عنوان کتاب در این حوزه در دست اجرا دارد، تصریح کرد: همه مردم گیلان می‌توانند در این پویش شرکت کنند.

تقوا با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، خاطرنشان کرد: رهبری در بیانات اخیرشان به مسئله و موضوع کتاب تاکید فراوانی داشتند و این موضوع مهم را وظیفه‌ای بر دوش مسئولین، نخبگان و جامعه دانستند.

وی کتاب و کتابخوانی را یکی از مهمترین مقوله‌های پیشرفت جوامع بشری به ویژه جوامع اسلامی عنوان کرد و افزود: رهبر فرزانه انقلاب سه مقوله مهم هزینه، وقت و برنامه‌ریزی را عنصر موفقیت مجموعه برای رسیدن به هدف برشمردند، اما امروز شاهد این موضوع هستیم که علیرغم تاکیدات ایشان، آنچنان که باید توجه به مقوله کتاب از سوی شهرداری‌ها شکل نمی‌گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان همچنین به وضعیت کتابخانه مرکزی شهر رشت به عنوان بزرگترین پروژه فرهنگی شمال کشور اشاره کرد و خواستار رفع مشکلات باقی مانده و تزریق اعتبارات تکمیل این پروژه شد.

تقوا با اشاره به آمادگی مجموعه نهاد کتابخانه‌های عمومی برای تجهیز این پروژه عظیم فرهنگی از اقدامات این مجموعه برای آماده‌سازی منابع خرید تجهیزات و نیز استقرار کتابداران در این مجموعه بزرگ خبر داد.

وی شهر رشت را از لحاظ سرانه فضای مطالعاتی از مراکز استانی محروم کشور عنوان کرد و گفت: کتابخانه‌های عمومی خاتم الانبیا (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و میرزا کوچک جنگلی رشت علیرغم محدودیت در سرانه فضای مطالعه دارای برنامه‌های فرهنگی مختلف بوده و در این حوزه جزو کتابخانه‌های برتر کشور هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها