رئیس ستاد اربعین استان کرمانشاه خبر داد؛

برپایی ۵ موکب اصلی در استان کرمانشاه

رئیس ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت: برای میزبانی شایسته از زائران عتبات عالیات پنج موکب اصلی در این استان دایر می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰ - 10September 2016

برپایی ۵ موکب اصلی در استان کرمانشاه

به گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، جعفر همتی در جلسه هماهنگی ستاد اربعین استان، اظهار داشت: کرمانشاه میزبانی شایسته برای زائرین اربعین خواهد بود.

مشاور عالی استاندار کرمانشاه با عرض تسلیت به مناسبت سالروز فاجعه منا و نیز شهادت مدافعان حرم، اکبر نظری و حسین علیخانی که در سوریه به شهادت رسیدهاند، به اهمیت برگزاری مراسم اربعین بهعنوان نمایش اقتدار و یکپارچگی شیعیان اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم اربعین بهعنوان یک حرکت ملی باید مورد توجه قرار گیرد و برای این منظور همه دستگاههای دولتی، نظامی و غیردولتی باید پای کار باشند.

همتی افزود: امکان اعزام زائران از مرز خسروی در استان کرمانشاه وجود ندارد؛ ولی در مرز سومار با وجود امکان اعزام زائران به علت نبود زیرساختهای مناسب این موضوع محقق نشد و در اربعین امسال تا منطقه حمیل اسلامآباد غرب و دو راهی ایلام وظیفه میزبانی از زائران برعهده کرمانشاه است؛ که کارهای مربوط به صدور ویزای استانهای کرمانشاه، لرستان، کردستان و همدان نیز در کرمانشاه انجام میشود.

وی با بیان اینکه تمامی دستگاهها و نهادهای اجرایی استان کرمانشاه از همه امکانات و ظرفیتها برای خدمت به زائران اربعین استفاده کنند، افزود: برای میزبانی شایسته از زائران عتبات عالیات پنج موکب اصلی دایر میشود و کمیتههای مختلفی ازجمله کمیته زیرساخت، تغذیه، اسکان، سوخت، بهداشت و درمان، مستندسازی، اطلاعات و امنیت تشکیل خواهد شد؛ که وظایف آنها مشخص و تعریف شده است.

رئیس ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت: در هر شهرستان استان کرمانشاه نیز ستاد اربعین تشکیل شده و فرماندار هر شهرستان مسئولیت این ستاد را بر عهده دارد؛ که مقرر شده هر شهرستان اسکان 500 نفر زائر را بر عهده بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار