معاون حوزه های علمیه خواهران کشور:

قرارگاه‌ سبک زندگی اسلامی در حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور تشکیل می‌شود

معاون حوزه‌های علمیه خواهران کشور از تشکیل قرارگاه سبک زندگی اسلامی در حوزه‌های علمیه خواهران با موضوعاتی همچون قرآن و عترت، نماز، خانواده، اقتصاد مقاومتی، عفاف و پوشش اسلامی، فرهنگ ازدواج و طلاق و اعتیاد خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷ - 11September 2016

قرارگاه‌ سبک زندگی اسلامی در حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور تشکیل می‌شود

به گزارش دفاع پرس از قم، حجتالاسلام والمسلمین رضا اسکندری در نشست هماندیشی آسیبهای اجتماعی و نقش حوزههای علمیه خواهران در پیشگیری و کاهش آسیبهای اجتماعی که در سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران برگزار شد با اشاره بهضرورت توجه به اجرایی شدن سبک زندگی دینی در کشور اظهار داشت: بر مبنای این ضرورت مطالعه سبک زندگی دینی در کشور با حضور قریب به 3 هزار و 800 نفر از دانشآموختگان حوزه صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: دیدگاههای مختلف از جمله دیدگاه بزرگانی چون حضرت آیتالله مصباح یزدی در این مطالعه دخیل بوده و در قالب 10 محور و 120 سؤال طراحی شده است.

اسکندری دادههای بهدستآمده از این مطالعه را مورد اشاره قرار داد و گفت: بر طبق دادهها حوزه سلامت بهعنوان مهمترین مسئله در سبک زندگی دینی و باورها و اعتقادات بهعنوان کمترین حوزه مورد توجه مردم قرار دارد.

معاون فرهنگی تربیتی حوزههای علمیه خواهران باورها و اعتقادات در تحقق سبک زندگی اسلامی را مهم و ضروری برشمرد و تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) با تحکیم باورها و اعتقادات مردم در 23 سال توانست دین مبین اسلام را جهانی کند.

وی با بیان اینکه جامعه کنونی نیز به تحکیم اعتقادات نیازمند است، تصریح کرد: چنانچه باورهای مردم اصلاح شود رفتارها نیز اصلاح شده که نهایتا میتوان به سبک زندگی دینی دستیافت.

اسکندری تحقیق بر روی عوامل مؤثر در تحقق سبک زندگی اسلامی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: بر اساس این تحقیق خانواده، روحانیون، مساجد و در نهایت مراکز آموزشی در تحقق سبک زندگی اسلامی مؤثر هستند.

وی با بیان اینکه زنان رکن اصلی خانواده هستند، افزود: سرمایهگذاری بر روی زنان که عاملی تأثیرگذار در مردان و فرزندان به شمار میروند بهعنوان موضوعی راهبردی برای کاهش و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی نیز هستند.

معاون حوزههای علمیه خواهران با اشاره به مبحث تبلیغ، گفت: تبلیغ یعنی فرهنگسازی و تربیت انسانها بر مبنای باورها، ارزشها و رفتارها که برنامهای جامع و دقیق را طلب میکند.

معاون حوزههای علمیه خواهران کشور برنامه لازم برای تبلیغ را موردتوجه قرار داد و گفت: این برنامه باید دارای ارکانی چون مخاطب محوری، محتوا محوری و روش محوری باشد تا بتواند تمام صفوف جامعه و در شرایط مختلف را تحت پوشش قرار دهد.

اسکندری با بیان اینکه تشکیل قرارگاهها بهمنظور توجه به مبانی اصلی دینی در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: تشکیل قرارگاههایی چون قرآن و عترت، نماز، سبک زندگی اسلامی، خانواده، اقتصاد مقاومتی، عفاف و پوشش اسلامی، فرهنگ ازدواج و طلاق و اعتیاد بهمنظور تحقق سبک زندگی اسلامی در دستور کار حوزههای علمیه خواهران قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار