آیت‌الله اعرافی:

روز عرفه از درخشان‌ترین زمان‌ها برای نیایش است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: روز عرفه از درخشان‌ترین زمان‌ها برای دعا و نیایش به درگاه خداوند متعال است.
کد خبر: ۱۰۰۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵ - 11September 2016

روز عرفه از درخشان‌ترین زمان‌ها برای نیایش است

به گزارش دفاع پرس از قم، آیتالله علیرضا اعرافی در مراسم آغاز سال تحصیلی مجتمع آموزش عالی فقه در مسجد مدرسه علمیه حجتیه، اظهار داشت: مجتمع آموزش عالی فقه گامهای بزرگی در راستای رشد و تعالی طلاب برداشته است.

مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با اشاره به فرارسیدن عرفه و اهمیت آن، افزود: روز عرفه از درخشانترین زمانها برای دعا و نیایش است. دعا کردن وظیفه همه مسلمانان و معتقدان است؛ اما دعا جزء ذات طلاب و روحانیون حوزه علمیه است و اگر طلبه از نیایش تهی شود، دیگر طلبه حوزه علمیه نیست.

وی بردباری و شکیبایی و صبر انسان را مهمترین عامل برای رسیدن به هدف مورد نظر دانست و بیان کرد: اگر گرفتاریهای دنیا سبب توقف در مسیر نشود، در آینده به آن هدف مورد نظر میرسیم. انسانی که بهصورت جدی برای رضایت الهی وارد کاری شود، همانند سد پولادی موجهایی که ایجاد میشود را برمیگرداند.

مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور استقامت در برابر سختیها را نمادی از صبر دانست و عنوان کرد: در مقام انتشار دین باید از خداوند بخواهیم بردباری و ثبات قدم را به ما عطا کند که این موضوع را در انقلاب اسلامی مشاهده کردیم و در جنگ 33 روزه نیز شاهد مقاومت حزبالله و شکست رژیم صهیونیستی بودیم.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر لزوم تسلیم بودن در برابر خداوند بیان کرد: حضرت ابراهیم(ع) قهرمان عید قربان است چون این قدرت را داشت که از عزیزترین عزیزان خود برای رضایت الهی بگذرد و از آزمون خداوند با موفقیت بیرون بیاید.

وی با بیان اینکه هر راهی که غیر خداوند برویم بنبست است، عنوان کرد: اگر انسان مسیری غیر از خداوند را انتخاب کند، تنها به سراب میرسد؛ چون حرکت در زیر پرچم غیر خداوند سبب سقوط میشود و هرگز نمیتوان از این سراب سیراب شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: طلاب باید درس را با جدیت بخوانند و تنها برای رضای الهی فعالیت کنند و اگر اینگونه باشند به موفقیت میرسند. دعا و نیایش باید همواره مورد توجه طلاب باشد و اگر اینگونه شد، عاقبتبهخیر میشود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به رژیم سفاک سعودی اشاره و عنوان کرد: رژیم آلسعود مبلغ افکار جاهلانه است؛ که طلاب در این زمینه رسالت و وظیفه دارند با روشنگری امت اسلامی را از آفات این رژیم منحوس نجات دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار