مشروح/ سردار خراسانی:

جهاد، مقوله‌ای فراتر از مبارزه است

مسئول سابق بسیج سازندگی گفت: به جرات می توان گفت افرادی که در صنایع پزشکی، نانو و هسته‌ای، نظامی و غیر نظامی حضور داشتند یا مدیریت جهادی را تجربه کرده و یا در دوره جهاد سازندگی حضور داشتند.
کد خبر: ۱۰۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۸ - 22January 2014

جهاد، مقوله‌ای فراتر از مبارزه است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "مجید خراسانی" مسئول سابق بسیج سازندگی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در خبرگزاری بسیج برگزار شد، اظهار کرد: اولین بار نام جهاد در حوزه سازندگی را از زبان امام راحل شنیدیم و دانستیم جهاد تنها در حوزه مبارزه نیست.

وی افزود: دشمن در پی القاء آن بود که مدیریت جهادی و جهاد سازندگی با تخصص و نوآوری تناسبی ندارد اما به جرات میتوان گفت افرادی که در صنایع پزشکی، نانو و هستهای، نظامی و غیر نظامی حضور داشتند در دو صحنه دفاع مقدس، مدیریت جهادی را تجربه کرده و یا در دوره جهاد سازندگی حضور داشتند.

سردار خراسانی تصریح کرد: در دوران اصلاحات شعار دولت توسعه سیاسی بود و بسیج دوره سختی را در عرصه جهادی پشت سر گذاشت اما در این بین گامهای جهادی همان تعداد گروه اندک که پرچم جهاد را حفظ کردند، ستودنی است.

مسئول سابق بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: در شهریور ۸۴ در سالهایی که فضای سیاسی کشور غبارآلود بود و دشمنان داخلی هماهنگ با دشمن خارجی بودند؛ مقام معظم رهبری صریحاً فرمودند:"بسیج و دستگاههای فرهنگی میبایست فضای جهاد و خدمت رسانی را تجربه کنند."

وی با اشاره به اینکه در سال ۸۴ کمتر از ۴۰ گروه جهادی وجود داشت، افزود: در ملاقاتهایی که با گروههای جهادی داشتیم و با توجه به توصیههای رهبری در نشستی مشترک با هم عهد کردیم سنت حسنه حرکتهای جهادی در سال ۸۸ را اجرایی کنیم.

خراسانی با اعلام اینکه هر ساله ۳۰۰ هزار دانش آموز در طرح اردوهای هجرت شرکت میکنند، افزود: با کامل شدن طرح در ۸ سال حدود ۶ هزار متخصص فرهنگی جوان در کنار طرح قرار گرفتند که ۳۸ درصد از آنان را دختران تشکیل دادهاند.

سردارخراسانی گفت: هر ساله نشستهایی با نخبگان جهادی در بشاگرد و روستاهای محروم خوزستان برگزاری میکنیم که به نوعی نهادینه کردن فرهنگ جهادی در ادبیات کشور است و نقشه راه حرکتهای جهادی  چشم انداز جهاد را در قالب حرکتهایی منسجم، مردمی، فراگیر و ولایی میداند.

سردار خراسانی شرط اصلی جهاد در همه سطوح را اخلاص دانست و در توصیهای به مدیران جهادی عنوان کرد: مدیران بدانند در حرکتهای جهادی از سطح عالی تا کمترین سطح اگر گروه محوری و سازمان محوری را شرط کارخود قرار دهند موفق نخواهند شد.

وی مدل اجرایی در وزارتخانهها را نشات گرفته از مدلهای وزارتخانههای غربی دانست و افزود: ساختار اجرایی کشور در وزارتخانهها نیاز به تحول دارد.

وی در پایان احیای حرکتهای جهادی را بزرگترین دستاورد سازمان جهاد سازندگی در سالهای حضور خود اعلام و از رهبری به عنوان احیا کننده این حرکت تشکر کردند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار