آب و آتش؛ یادآور دلاورمردی تکاوران و تفنگداران دریایی در دوران دفاع مقدس

کتاب " آب و آتش" مروری بر ایثارگری ها و جانفشانی تکاوران و تفنگداران دریایی در دوران هشت سال دفاع مقدس است.
کد خبر: ۱۰۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۷ - 24January 2014

آب و آتش؛ یادآور دلاورمردی تکاوران و تفنگداران دریایی در دوران دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس؛ کتاب " آب و آتش" دریادلان دریایی برای حفظ ارزش ها جنگیدند و رفتند. آنان با نثار خون پاکشان برای کشور افتخار، عزت و سربلندی آفریدند.

در بخش ابتدایی این کتاب آمده است:

روزهای آغاز جنگ بود. دشمن بعثی یورش بی اماناش را به خرمشهر آغاز کرده بود. شهر در شرف سقوط بود. ما به عنوان تکاوران نیروی دریایی که در منطقه حضور داشتیم، تمام همت و تلاش مان را مصروف به دفاع از شهر و نجات آن کرده بودیم.
 
در میدان فرمانداری شهر مستقر شده بودیم و خط مقدم نبرد ما با دشمن خیابان 45 متری بود. موقعیت محل و منطقه بسیار حساس بود، چون با فتح خیابان 45 متری و تسخیر میدان فرمانداری، شهر کامل در دست دشمن قرار می گرفت...
 
در بخش دیگری از این کتاب آمده است:

تمام خاطرات دوران جنگ، تلخ نبود، بلکه بعضی از آن ها شیرین هم بود. خاطره اول من برمی گردد به زمانی که اوضاع کردستان متشنج بود و ما از طرف نیروی دریایی مامور شده بودیم تا سهمی در آرام کردن غائله کردستان داشته باشیم.
 
یک روز به عنوان دیده بان بودم، مشاهده کردم که یک نفر از دور به طرف پادگان می  آید. ساعت شش یا هفت بعد از ظهر بود وهوا نسبتا تاریک شده بود. در آن موقع بعد از ساعت پنج، منطقه ناآرام می شد و رفت و آمد بسیار خطرناک بود. از طرف دیگر در آن روز مسئول تدارکات یکان را برای آوردن خواربار و جیره غذایی به منطقه کامیاران فرستاده بودیم و منتظر آمدنش بودیم...
 
در بخشی دیگری از این کتاب می خوانیم:
 
نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در تمامی زمینه های دفاعی وامنیتی حضوری فعال داشت. از بدو ورود حضرت امام (ره) نیروی دریایی همبستگی خود را با انقلاب و مردم اعلام کرد.

بعد از پیروزی انقلاب وقتی گروهک های ضد انقلاب نتوانستند در ارکان حکومتی انقلابی نفوذ کنند و ضربه خود را از این طریق به انقلاب بزنند، تصمیم گرفتند با تحریک اقوام و قبایل ایرانی نسبت به ایجاد ناامنی و فشار به حکومت نوپای اسلامی، اقدام ضد بشری ومسلحانه انجام دهند؛ برای همین کردستان را برای ایجاد ناامنی مناسب دیدند و غائله کردستان به راه افتاد.

حضرت امام (ره) باهوشیاری و تدابیر عالمانه خود به ارتش جمهوری اسلامی، دستور داد هر چه سریع تر غائله کردستان را مهار و از بین ببرد...

و در بخش پایانی کتاب آمده است:
 
29 فروردین سال 1367 بود، ساعت 6 صبح ماشین ناوگان دنبالم آمد و راننده آن گفت: فرمانده به من دستور داده است که شما را سریع به محل کار برسانم. آن موقع مسئول برق یدک کش هیرمند بودم.
وقتی به محل کار رسیدم، فرمانده بندرگاه بسیار نگران بود. پرسیدم چه شده؟
گفت: سریع جیره دریانوردی بگیرید و بروید دریا...

علاقهمندان برای دریافت این کتاب میتوانند با نشانی تهران، نشر آجا - صندوق پستی ۱۷۱۴- 11155 مکاتبه کرده و یا با تلفن 81954422 و دورنگار ۸۸۴۱۱۰۴۷ تماس بگیرند.

 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار