هیئت داوری جشنواره مقاومت در بخش ویدئویی معرفی شدند

هیئت داوران فیلم‌های ویدئویی بخش مسابقه سینمای ایران چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت معرفی شدند.
کد خبر: ۱۰۰۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵ - 13September 2016

هیئت داوری جشنواره مقاومت در بخش ویدئویی معرفی شدند

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، هیئتی متشکل از «علیرضا رستگاران»، «محمدعلی باشهآهنگر»،  «مهدی فرجی»، «یدالله صمدی»، «احمد مرادپور»، «سیداحمد میرعلایی» و «محمدرضا عرب» قرار است آثار بخش ویدئویی را داوری کنند.

در بخش مسابقه فیلمهای ویدئویی جشنواره فیلم مقاومت، 27 اثر شرکت کردند که از میان این آثار 14 اثر توسط هیات انتخاب، جایز به حضور در بخش مسابقه شدند.

حجتالاسلام و المسلمین علیرضا رستگاران متولد 1349 اراک دارای دکترای مدیریت رسانه و مدیرگروه تولیدات تلویزیونی بسیج صداوسیما میباشد. وی همچنین مدیریت نظارت برنامههای سیما و گروه فیلم و سریال شبکه قرآن و معارف سیما را برعهده دارد. از دیگر فعالیتهای رستگاران میتوان به تهیهکنندگی برنامههای تلویزیونی با موضوعات سیاسی، معارفی و اجتماعی، معاون سیمای مرکز اراک، معاون سیمای خراسان رضوی و ناظر کیفی سریالهای دختری به نام آهو و آمین اشاره کرد.

محمدعلی باشهآهنگر در سال 1341 در دزفول متولد شد و در مقطع کارشناسی در رشته کارگردانی سیما تحصیل کرد. وی فعالیت هنری خود را با نویسندگی، کارگردانی و بازیگری در تئاتر و ساخت چند فیلم کوتاه 16 میلیمتری و فیلم مستند آغاز و تا کنون فیلمهای سینمایی «نیمه گمشده»، «نبات داغ»، «فرزند خاک»، «بیداری رویاها»، «ملکه» را ساخته است.

مهدی فرجی متولد 1343 شهر تهران و کارشناس علوم اقتصادی از دانشگاه علامه طباطبایی و کارشناسی ارشد پدافند غیرعامل، گرایش امنیت ملی است. وی از سال 1363 فعالیت خود را در تلویزیون آغاز و تهیهکننده و ناظر کیفی سریالهای متعدد تلویزیونی طی سالهای اخیر، داوری چندین دوره جشنوارههای مختلف سینمایی کشور از جمله جشنواره مقاومت، جشنواره فیلمهای کوتاه، فیلم رویش، جشنواره فیلمهای ویدئویی و جشنواره فیلم امام رضا(ع) بوده است. از دیگر فعالیتهای فرجی میتوان به مدیر کل تولید شبکه اول سیما در سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما، مدیر شبکه دو سیما به مدت 4 سال و همچنین مدیر شبکه اول سیما به مدت 5 سال، رئیس بسیج سازمان صدا و سیما اشاره کرد.

یدالله صمدی متولد 1331 شهر مراغه و دارای مدرک دیپلم است. وی تهیهکنندگی چندین فیلم سینمایی و نویسندگی و کارگردانی فیلمهای سینمایی: «مردی که زیاد میدانست»، «اتوبوس»، «ایستگاه»، «ساوالان»، «آپارتمان شماره 13»، «دو نفر و نصفی»، «معجزه خنده»، «سارای» را در کارنامه هنری خود دارد. مهمترین مسئولیتهای صمدی، ریاست کانون کارگردانان سینمای ایران از سال 1370 تا 1378، مدیر عامل خانه سینما از سال 1378 تا 1382، مدیر کارگاه طنز فیلمنامهنویسی حوزه هنری به مدت 2 سال، عضو شورای فیلمنامه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به مدت 1 سال، عضو شورای سیاست گذاری جشنواره فیلم فجر از سال 1370 تا 1377 می باشد.

احمد مرادپور در سال 1339 در تهران متولد و دارای دیپلم ادبیات و علوم انسانی است. وی در کارنامه خود  کارگردانی و نویسندگی فیلمهای سینمایی «سجاده آتش»، «رنجر» را ثبت کرده است.

سیداحمد میرعلایی متولد 1338 شهر تهران و مقطع تحصیلی دیپلم علوم تجربی است. این تهیهکننده، کارگردان تئاتر، نویسنده و بازیگر، تهیهکنندگی فیلمهای «شب واقعه»، «فرزند خاک»، «مرثیه برف»، «وعده دیدار» و «سرعت» را در کارنامه هنری خود دارد.

از مسئولیتهای میرعلایی میتوان به مدیرعامل اسبق بنیاد سینمایی فارابی، دبیر جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان (دورههای 25 تا 27)، عضویت در هیئتهای داوری و انتخاب جشنوارههای متعدد از جمله عضو هیئت انتخاب دوره نهم جشنواره فیلم دفاعمقدس و  داور جشنواره بینالمللی  فیلمهای کودکان و نوجوانان اشاره کرد.

محمدرضا عرب درسال 1345 شهر تهران متولد شد و با فعالیت در سمت مستندساز، تهیهکننده وکارگردان سینما تا کنون 60 حضور بینالمللی و 80 حضور ملی در جشنوارهها و کسب بیش از 30 جایزه معتبر ملی و بینالمللی را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است. این تهیهکننده فیلم سینمایی «پری دریایی»، کارگردانی فیلم های سینمایی «آخرین ملکه زمین و ندارها» را نیز برعهده داشته است.

چهاردهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت با شعار «تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی» به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از 2 تا 9 مهرماه سال جاری در تهران برگزار میشود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار