رئیس سازمان بسیج اساتید کشور:

امنیت امروز کشور مدیون اقدامات دفاعی است

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: امنیت امروز کشور مدیون اقدامات دفاعی است و به همین دلیل امروز ایران به یک قدرت فرامنطقه‌ای تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۰۰۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳ - 13September 2016

امنیت امروز کشور مدیون اقدامات دفاعی است

به گزارش دفاع پرس از زنجان،  سهراب صلاحی امروز در دومین دوره کارگاه پیوستنگاری فرهنگی سازمان بسیج اساتید استان زنجان، اظهار داشت: برای دنبال کردن پیوست فرهنگی باید به دنبال چرایی آن بود؛ چرا که پیوست فرهنگی از اهمیت ویژهای در برنامههای اجرایی برخوردار بوده و باید برای برنامهها یکهزار پیوستنگار داشت.

وی با اشاره به تفاوتهای فرهنگ غربی و اسلامی گفت: سرسپردگی برخی از اقوام به دنیای غرب موجب شد تا استعمار بر کشور حاکم شود؛ تا جایی که به اعتقاد کارشناسان، پرتغالیها به دنبال تنگه هرمز و بابالمندب بودند.

صلاحی با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی گفت: از دیدگاه من تبدیل اسلام به قدرت بینالمللی، هدف مهم انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به مقاله حسین فهوی چاپ شده در روزنامه شرق، گفت: وی در این مقاله ایران را با مصر 35 سال پیش که با ایران هم سطح بود مقایسه می کند،اما امروز مصر با سابقه خیلی بیشتر در زمینه انقلاب به کجا رسیده است و جامعه ایران با وجود همه تحریم ها در چه جایگاهی قرار دارد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به اینکه ایران اسلامی با تحمل تحریمها امروز جزو هشت کشور هستهای اول جهان و چهارمین قدرت موشکی در جهان است، افزود: این قدرت ایران موجب شده تا گرگان زخمی دشمن دور مرزهای ایران زوزه بکشند؛ اما قدرت نگاه چپ کردن به درون ایران را نداشته باشند.

صلاحی با بیان اینکه دشمنان می دانند ایران امروز با تدابیر مقام معظم رهبری محور تمدن است؛ چرا که کشورهایی همچون مصر و عراق نمی توانند در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کنند، ادامه داد: حسنی مبارک میگفت شیعیان جهان اول دلداده ایرانند؛ بعد کشور خودشان. این فقط به دلیل رهبری مدبری چون مقام معظم رهبری در ایران است؛ درحالیکه اهل تسنن نیز هم همین وضعیت را دارند.

وی با اشاره به برنامه های اوباما برای مقابله با صنعت هسته ای ایران، تصریح کرد: تسلط بر عراق هدف آمریکا بود؛ تا بتواند بر ایران تسلط پیدا کند؛ اما چون در این برنامه موفقیت چندانی پیدا نکرد، به دنبال زیر سئوال بردن برنامه هستهای ایران رفت و امروز هم نتایج آن کاملا مشخص است.

صلاحی با اشاره به مذاکرات ایران با گروه 1+5 گفت: ایران به تنهایی در مقابل کشورهای جهان قرار گرفت؛ تا مذاکره انجام شود، در این مذاکرات ما با آمریکا کنار آمدیم؛ اما آمریکاییها با آل سعود برای کاهش قیمت نفت توافق کردند؛ که در واقع این موضوع ظلم به نظام اسلامی است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه نباید به قول های آمریکایی ها در این مذاکرات توجه شود، گفت: امروز هم اگر می بینید در سوریه نمی توانند اقدام قابل توجهی را انجام دهند، به دلیل حضور ایران در سوریه است؛ چرا که آمریکا و ایادی آن کاملا به قدرت دفاعی ایران واقف هستند.

وی امنیت امروز کشور را مدیون اقدامات دفاعی ایران عنوان کرد و گفت: به همین دلیل امروز ایران به یک قدرت فرامنطقهای تبدیل شده است و توانایی این را دارد تا به جایگاه قدرت بینالمللی نزدیک شود؛ چرا که ایران در حال حاضر هفت درصد منابع و معادن دنیا را در اختیار دارد؛ همانگونه که در نفت و گاز رتبه نخست جهان را داریم و دارای نیروی انسانی و دانشآموختگان ارزشمندی هستیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به موفقیت های ایران اسلامی در پرتاب ماهواره، گفت: در زمینه اقتصادی نیز ایران با داشتن 400 میلیون بازاری و اصناف و دانش بازار کار میتواند بهعنوان یکی از کشورهای موفق در عرصه بازار باشد؛ اما متاسفانه نداشتن مدیریت لازم در این زمینه موجب شده تا موفقیتهای لازم کسب نشود.

وی بر ضرورت اصلاح سبک زندگی و افزایش بهرهوری درست با کار جهادی تاکید کرد و گفت: در این صورت است که میتوان در زمینه اقتصاد نیز موفق بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار