زیر سوال بردن برجام بی احترامی به مقام معظم رهبری است

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: زیر سوال بردن برجام بی احترامی به مقام معظم رهبری است و اگر امضای رهبری زیر برجام نبود، هیچ قدرتی در کشور نمی توانست برجام را اجرایی کند.
کد خبر: ۱۰۰۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸ - 13September 2016

زیر سوال بردن برجام بی احترامی به مقام معظم رهبری است

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، "مسعود پزشکیان" عصر سه شنبه در نشست مطبوعاتی خود در تبریز به فرا رسیدن سرشماری 1395 و بیانات رهبری در این خصوص اشاره کرد و گفت: آمار دقیق در توسعه کشور بسیار مهم است و مقام رهبری فرمودند که ارائه آمار غلط به مردم گناه کبیره است.

وی ادامه داد: ارائه آمار دقیق در کشور موجب پیشگیری از فساد می شود و در صورت ایجاد سیستم دقیق آماری در کشور بسیاری از فسادها، زمین خواری ها، قاچاق و... ریشه کن می شود.

پزشکیان گفت: با داده ها و اطلاعات دقیق می توان کشور را اداره کرد و نه با زور و داد و بیداد. خداوند می فرماید همه چیز را آماده کرده ایم که انسان بهترین استفاده را از آن کند. با علم است که می توان کشور را به درستی و عادلانه اداره کرد.

* معاهده FATF یک بحث تخصصی و کارشناسی است

وی در خصوص جنجال های اخیر رسانه ای در مورد معاهده FATF گفت: این معاهده یک بحث تخصصی و کارشناسی است و لازم می دانم کارشناسان امر در این خصوص اظهار نظر کنند و تصمیم بگیرند. من می دانم FATF چیست، اما نمی توانم برای آن نسخه بپیچم؛ این درست نیست که اگر درباره چیزی چهار کلمه می دانیم بیاییم در رسانه ها اظهار نظر کنیم درست نیست.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: علت اینکه بسیاری از کارهای ما درست پیش نمی رود، همین مسئله است که همه درباره همه چیز نظر می دهند. اگر صنعت و اقتصاد ما، جامعه و فرهنگ ما به این روز افتاده است علتش این است که جسارت نداشته ایم بگوییم نمی دانیم و بروید کارشناس بیاورید.

پزشکیان در خصوص اظهارات برخی رسانه ها درباره زاویه داشتن وی با سپاه، گفت: خبرنگار از من پرسید اجرای FATF موجب تحریم داخلی سپاه می شود، من هم گفتم سپاه خودش بانک دارد و از بانک های خودش استفاده کند و اگر واقعا نمی شود شورای عالی امنیت ملی اجرای این معاهده را رد کند.

* زیر سوال بردن برجام بی احترامی به مقام معظم رهبری است

وی در خصوص مشکلات اجرای برجام، گفت: من نمی دانم چرا برخی ها درباره این مسئله این قدر سیاه نمایی می کنند؛ بعد از برجام هیچ تحریم جدیدی علیه ایران وضع نشده و اجماع بین المللی علیه ایران شکسته شده و حتی در خود امریکا هم اجماعی علیه ایران وجود ندارد.

پزشکیان گفت: قبل از برجام قطر و عراق از میادین مشترک نفتی صدها میلیارد تومان برداشت می کردند و اگر برجام منعقد نمی شد این روند باز هم ادامه می یافت و امروز در تهیه داروی مردم هم با مشکل مواجه بودیم.

وی ادامه داد: تا کنون یک هزار 200 تن ذخایر شناخته شده اورانیم در کشور کشف شده و هر نیروگاه سالانه 70 تن سوخت اورانیم مصرف می کند و مجلس بعدا می آید چشم بسته قانون تصویب می کند که دولت چندین نیروگاه جدید بسازد در صورتی که در ذخایر اورانیم کشور جوابگوی دو سال مصوبه مجلس نبود!

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: زیر سوال بردن برجام بی احترامی به مقام معظم رهبری است و اگر امضای رهبری زیر برجام نبود، هیچ قدرتی در کشور نمی توانست برجام را اجرایی کند.

پزشکیان گفت: برجام یک معامله است و در معامله چیزی می دهند و چیز دیگری می گیرند، اما اساساً عده ای قصد زمین زدن دولت را دارند و برجام و FATF صرفاً بهانه است.

* پیگیر تاسیس فراکسیون نمایندگان ترک زبان هستیم

وی در خصوص تاسیس فراکسیون نمایندگان ترک زبان در مجلس شورای اسلامی گفت: همکاران برای تاسیس این فراکسیون امضا جمع کرده اند و کار پیگیری می شود. یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم این است که نمی توانیم دور هم بنشینیم و با هم افزایی نیروها کارها و خواسته های به حق مان را پیش ببریم.

پزشکیان ادامه داد: به لطف خدا این دور از مجلس شرایط برای همگرایی بیشتر فراهم شده و پیگیر تاسیس فراکسیون نمایندگان ترک زبان هستیم و به زودی خبرهای خوبی در این خصوص خواهیم داد.

وی در خصوص برخی انتقادها در خصوص تشکیل این فراکسیون، گفت: اصل پانزده یکی از اصول قانون اساسی است و تشکیل این فراکسیون در جهت خواست مردم است و بهانه گیری را از برخی گروه های تندرو می گیرد.

این نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر تاکید کرد: مرزکشی بین مسلمانان درست نیست و این طور نیست که کسی اگر ترکی حرف بزند و بنویسد ضد انقلاب باشد. قانون اساسی به ما اجازه می دهد که این فراکسیون را تشکیل دهیم و اینکه بقیه چه فکر می کنند دلیل نمی شود که قانون اساسی کشور را مسکوت بگذاریم.

* نسخه پیچی غیر کارشناسی، بزرگترین ظلم برای کشور است

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بر کارشناسی شدن اظهار نظرها در خصوص مسائل کشور، گفت: هیچ ظلمی بزرگتر از این نیست چه چیزی را ندانیم اما درباره همان نظر کارشناسی در تریبون ها و رسانه برای کشور نسخه بپیچیم، این بزرگترین ظلم به کشور است.

پزشکیان تاکید کرد: این یک واقعیت تلخ است که تا سیستم مدیریت کشور اصلاح نشود، فساد، رانتخواری و... نه تنها ریشه کن نخواهد شد بلکه شدیدتر خواهد شد.

* تنها با پول  نمی شود دریاچه ارومیه را احیا کرد

وی در خصوص عملکرد دولت در روند احیای دریاچه ارومیه، گفت: دولت عزمی جدی برای احیای دریاچه ارومیه دارد و اما واقعیت این است که تنها با پول  نمی شود دریاچه ارومیه را احیا کرد.

این نماینده مجلس گفت: برخورد خشن با طبیعت آینده ایران را با بحران مواجه می کند و سیلی طبیعت سخت خواهد بود. ستاد احیای دریاچه ارومیه فعالیت چشمگیری برای احیای دریاچه ارومیه دارد، اما یک نهضت عمومی لازم است تا رفتارمان با طبیعت را اصلاح کنیم تا بتوانیم شاهد احیای تدریجی دریاچه ارومیه باشیم.

پزشکیان در خصوص اصلاح قانون انتخابات در مجلس، گفت: قانون فعلی انتخابات نارسا است و لازم است روند قانون انتخابات به گونه ای باشد که حق کسی ضایع نشود و پرونده بررسی صلاحیت افراد به دقت بررسی شود.
منبع:فردا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار