آیت‌الله مکارم‌شیرازی تاکید کرد؛

لزوم تلاش برای معرفی شخصیت حضرت آمنه(س)

یکی از مراجع عظام تقلید بر لزوم تلاش بیشتر جهت معرفی شخصیت حضرت آمنه(س) تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۰۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷ - 13September 2016

لزوم تلاش برای معرفی شخصیت حضرت آمنه(س)

به گزارش دفاع پرس از قم، آیتالله ناصر مکارمشیرازی عصر سه شنبه در دیدار با اعضای ستاد سومین کنگره حضرت آمنه(س) که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با تأکید بر اینکه بخشی از تاریخ اسلام در تاریکی قرار گرفته است، اظهار کرد: کنگرههای ملی و فراملی به منظور معرفی چهرههای برجسته دینی سبب روشنسازی تاریخ اسلام میشود.

وی با بیان اینکه افراد بسیاری نام حضرت آمنه(س) را نشنیدهاند، اضافه کرد: آموزههای اخلاقی این شخصیت برای جمعیت قابل توجهی از مردم مسلمان ناشناخته مانده به همین علت برگزاری کنگره حضرت آمنه اقدام شایسته و مطلوبی است.

این مرجع تقلید از تبلیغات دشمن برای تضعیف جایگاه زنان در اسلام یاد کرد و گفت: برگزاری کنگره برای یک بانو پاسخی برای سخنان بیمنطق دشمنان در مورد نگرش اسلام به زنان است.

وی خاطرنشان کرد: بیان شیوه گفتار و کردار حضرت آمنه(س) در معرفی اهل بیت(ع) موثر است؛ ایران اسلامی نسبت به موضوعهای مختلف همانند مبارزه با گروههای تکفیری نسبت به دیگر کشورهای اسلامی پیشتاز است اما خلأ موجود در مورد معرفی برخی از شخصیتها باید پرشود.

آیتالله مکارمشیرازی به هجمه گسترده فرهنگی دشمن برابر زنان اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری کنگره و بیان تقوا و پرهیزکاری حضرت آمنه(س) اقدامی برای مقابله با تهاجم دشمن است؛ با توجه به اینکه منابع گسترده در مورد این شخصیت دینی موجود نیست باید تلاش گستردهتری برای تأمین محتویات دینی این کنگره انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها