مستندی از زندگی رهبر مقاومت مردمی فلسطین در جشنواره مقاومت

«دیز چندلر» کارگردان استرالیایی با فیلم مستندی درباره زندگی روزمره رهبر مقاومت در بخش بین‌الملل جشنواره مقاومت حضور دارد.
کد خبر: ۱۰۰۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷ - 16September 2016

مستندی از زندگی رهبر مقاومت مردمی فلسطین در جشنواره مقاومت

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، فیلم «شیرین اهل الولجه» فیلم مستندی از زندگی روزمره رهبر مقاومت مردمی در فلسطین را به تصویر میکشد که شغلش در سازمان ملل متحد را رها کرده تا برای نجات دهکدهشان به زادگاهش، الولجه بازگردد. فیلمبرداری این فیلم مدت ۴ سال بطول انجامید. شیرین الولجه نمونه بارزی از انگیزهی دختریست که زندگیاش را فدای فعالیت برای حفظ حقوق بشر میکند.

دیز چندلر فیلمساز و هنرمند استرالیایی، تحصیل کرده رشته تبلیغات و روابط عمومی، با پیشینهی پخش گزارشهای خبری روزنامه و اجرای برنامههای تلویزیونی و رادیویی میباشد. وی را میتوان یک هنرمند چندرسانهای نامید به این جهت که در تمام آثارش هنر دیجیتال، فیلمبرداری، کارگردانی و پخش در هم آمیخته است.

وی را میتوان یکی از متعهدترین فعالان حوزه اجتماعی حقوق بشر دانست که یک برنامه به نام جاده دوشنبه را راهاندازی کرده و مدیریت میکند. این برنامه روی موج رادیو 2ser سیدنی استرالیا است و چندلر صدای شخصیتهای مورد نظرش را که با آنها مصاحبه میکند از این طریق به گوش دیگران میرساند.

آثار «دیز چندلر» در جشنوارههای بینالمللی در سراسر اروپا، ایالات متحده آمریکا و استرالیا و نیز در گالریهای استرالیا، ایالات متحده آمریکا، سرزمین اشغالی فلسطین و ترکیه به معرض نمایش گذارده شدهاند.

آثار این مستندساز تاکنون در جشنوارههای مختلف جهانی حضور داشته است. جشنواره فیلم فلسطینی سیدنی، استرالیا (استرالیا - ۲۲ نوامبر ۲٠١٥)/ اکران اول در جهان (پیش نمایش ویرایش اول)/ جشنواره بینالمللی فیلم حقوق بشر، بوگوتا- کلمبیا- ١٥ مه ۲٠١٦/ اکران اول در آمریکای جنوبی/ چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تغییر دیدگاه استانبول، ترکیه- ٦ مه ۲٠١٦/ اکران اول در  سراسر قاره/ فیلم هومم - جشنواره بین المللی فیلم مستند ملیاسو. ملیاسو، پرتغال- ٣ اوت ۲٠١٦.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار