مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران:

عکاسان دفاع مقدس کاری «زینبی» کردند

محمد باقری گفت: اگر از حوزه هنر به عرصه ایثار و شهادت بنگریم، حقیقتا عکاسی هنری عظیم و بی‌بدیل خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۱۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۹ - 18September 2016

عکاسان دفاع مقدس کاری «زینبی» کردند

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نمایشگاه عکس دفاع مقدس با مشارکت خبرگزاری ایرنا و شهرداری تهران عصر امروز در تالار نگارستان شهر بوستان گفتوگو افتتاح شد.

این مراسم با حضور «سیدمجید هاشمی دانا»، مدیرعامل خبرگزاری دفاع مقدس، «محمد خدادی» مدیرعامل خبرگزاری ایرنا، «محمد باقری» مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران و «آرش ظفری» معاون ارتباطات و امور بینالملل شهرداری تهران برگزار شد.

باقری با اشاره به اهمیت گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: امروز گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام دوران دفاع مقدس توفیق و سعادتی است که خداوند کریم روزی و قسمت نسل جوان کرده، شهدایی که هشت سال جنگ تحمیلی را مردانه ایستادند؛ تا امروز عزت و اقتدار ایران عزیز سرافراز بماند.

وی با اشاره به نقش عکاسان در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: رزمندگان و شهدای دفاع مقدس الگو و اسوهای بینظیر در فرهنگ ایثار و شهادت هستند و اگر بخواهیم از حوزه هنر به فرهنگ ایثار و شهادت نگاه کنیم حقیقتا عکاسان دفاع مقدس کاری زینبی کردند و میتوان عکاسان دفاع مقدس را مهمترین عامل ثبت و ضبط واقعه تاریخی دفاع مقدس و انتقالدهنده این حماسه غرورآفرین به نسلهای دیگر تاریخ دانست.

مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران ادامه داد: اگر رزمندگان غیور در جنگ نا جوانمردانه با سلاح خود از میهن اسلامیمان دفاع کردند، عکاسان دفاع مقدس نیز با دوربینهای خود رزمندگان را یاری کرده و لحظه لحظه ازخودگذشتگی و جانبازی سربازان جانبرکف رهبر کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) را در دل تاریخ تا ابد به یادگار گذاشتند.

در ادامه این مراسم «خدادی» مدیرعامل خبرگزاری ایرنا با اشاره به تقوا و روحیه خداجوی رزمندگان اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس بُرش تاریخی نیست؛ بلکه تمام تاریخ ماست؛ محصول ایمان، ایثار و  جهاد در راه آرمانها و عقیدهای است که رزمندگان در دلهای خود پرورانده بودند و جانانه در راه اسلام مبارزه کردند.

خدادی ادامه داد: شاید نسل امروز در قالب فیلم و عکس نتواند حس و حال آن دوران را درک کند؛ اما باید دانست که واقعه هشت سال جنگ تحمیلی به قدری عظمت دارد که شاید سالها و یا قرنها تکرار نشود.

در پایان این مراسم از «محمود ظهیرالدینی» و «مجید کریمیان» هنرمندان عکاس دوران دفاع مقدس و همچنین از خانواده معزز شهیدان «داریوش گودرزینیا» و «سیدحمید میرافضلی» و جاویدالاثر «کاظم اخوان» از عکاسان دفاع مقدس تجلیل شد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار