دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

پشت‌پرده تلاش جبهه غربی-عربی برای حضور داعش در غرب آسیا/ سه هدف حامیان تکفیری‌ها

کشورهای غربی با همراهی برخی از کشورهای منطقه در صدد تحقق سه هدف عمده خود بوسیله گروه تررویستی داعش در منطقه غرب آسیا هستند؛ لذا تا رسیدن به اهداف خود دست از حمایت‌های مستقیم و غیر مستقیم از این گروه تروریستی نخواهند کشید.
کد خبر: ۱۰۱۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲ - 19September 2016

پشت‌پرده تلاش جبهه غربی-عربی برای حضور داعش در غرب آسیا/ سه هدف حامیان تکفیری‌ها

به گزارش خبرنگار بینالملل دفاع پرس، در حالیکه گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه شکست میخورند؛ سناریوهای متعددی برای مرحله ما بعد داعش نیز مطرح میشود. کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که قصه شوم داعش در عراق و سوریه به موردی بزرگتر از بازپسگیری اراضی اشغالی این گروه تروریستی نیاز دارد و نباید پیشروی نیروهای ارتش سوریه و عراق اینگونه تفسیر شود که این پیشرویها برای مبارزه نهایی با داعش کافی است.

کارشناسان وقتی آینده داعش را بررسی میکنند، به فلسفه وجود این گروه تکفیری و مطالبی که در افزایش دائره فعالیت آنها نقش اساسی دارد، اشاره میکنند. آنها معتقد هستند که نیروی عملیاتی و خشونتآمیزی که داعش بهکار میگیرد، هرگاه حامیان غربی و منطقهای آنها احساس کنند که برای رسیدن به مقاصد خود نیاز به قتل و خشونت ندارند، کاهش پیدا میکند و چون هنوز اهداف آنها محقق نشدهاست، لذا حامیان غربی بهصورت مستقیم و غیر مستقیم اجازه نمیدهند این گروه تروریستی در مسیر افول و سرنگونی حرکت کند.

غربیها (آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم اشغالگر قدس) و برخی از کشورهای منطقه سه هدف بزرگ در منطقه دارند؛ که میخواهند بوسیله حضور داعش و اقدامات خونین آن در عراق و سوریه به اهدافشون برسند. چون اهداف غربیها هنوز محقق نشدهاست بنابراین از پایان یافتن حیات داعش در منطقه استقبال نمیکنند.

براساس گزارش الوقت، سه هدفی که غربیها و همپیمانان آنها در سایه حمایتهای مستقیم و غیر مستقیم خود از داعش دنبال میکنند به شرح ذیل است:

1- منحرف کردن اذهان عموی (مسلمانان) از ضرورت مبارزه با رژیم صهیونیستی و مشغول کردن مقاومت اسلامی ( تامین امنیت رژیم صهیونیستی)

2- ممانعت از توسعه قدرت محور مقاومت اسلامی ( بزرگترین نیروی اسلامی در منطقه) به رهبری ایران اسلامی

3- تضعیف کشورهای نفتخیز منطقه و زمینهسازی برای بازگشت دلارهای نفتی به غرب از طریق فروش تسلیحات به این کشورها

براساس این نظریه، داعش نقش مهمی در سه هدفی که ذکر شد، ایفا میکند. داعش بزرگترین ابزار تاثیرگذار برای آمریکا و انگلیس در منطقه است. این مسئله در نوع فعالیت ائتلاف ضد داعش که آمریکا رهبری آنرا بر عهده دارد، آشکار است. واشنگتن و لندن نهتنها شرایط را برای از بین بردن داعش علیرغم اینکه شعار میدهند که با این گروه تروریستی در حال مبارزه هستند، فراهم نمیکنند بلکه تلاش میکنند که آنها کمتر آسیب ببیند و یا اینکه جلوی خسارتهای تحمیلی آنها را بگیرند.
 
اگر به اظهارت «باراک اوباما» و سایر مسئولان آمریکایی در سال 2015 که ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا تشکیل شد، توجه کنیم، به شاخصههایی دیگری از سیاست آمریکاییها پی میبریم که اوباما و مسئولان نظامی از بقای دهها سال داعش در منطقه و عدم از بین بردن آن صحبت میکردند.

تصمیمگیران داعش میدانند که علیرغم افزایش فشارهای نظامی علیه آنها، این گروه تروریستی هرگز مکانی خارج از این منطقه (غرب آسیا) برای اجرای اعمال خشونتآمیز خود علیه اسلام پیدا نمیکند. مهاجرت داعش به آفریقا و حضور آن در شمال آفریقا موجب نگرانی و هراس کشورهای غربی شدهاست؛ چون داعش تجارت آنها را در دریای سفید به خطر میاندازد، لذا غربیها عزم خود را جزم کردهاند که داعش را در آفریقا و خصوصا در لیبی از بین ببرند.

انتقال تروریستهای داعش به صحرای سینا و صومالی مشکلاتی بزرگی را بههمراه دارد؛ که این مشکلات در مقایسه با دستاوردهای احتمالی داعش در آنجا خیلی بزرگ است. این مشکلات باعث میشود که داعش به این مناطق یا نرود و حضور اکثریت نداشته باشند، این درحالی است داعش و حامیان آنها هزار و یک دلیل برای حضور خود در غرب آسیا دارند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار