تحولات عراق؛

آغاز عملیات بازپس‌گیری «الشرقاط» عراق/ 60 تروریست داعشی به هلاکت رسیدند

نخست‌وزیر عراق، بامداد امروز آغاز عملیات بازپس‌گیری الشرقاط در استان صلاح‌الدین را از اشغال عناصر گروه تروریستی داعش اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۱۵۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷ - 20September 2016

آغاز عملیات بازپس‌گیری «الشرقاط» عراق/ 60 تروریست داعشی به هلاکت رسیدند

به گزارش خبرنگار بینالملل دفاع پرس، «حیدر العبادی» نخستوزیر عراق که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک حضور دارد، بامداد امروز (سهشنبه) آغاز عملیات نظامی برای بازپسگیری الشرقاط از اشغال گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.

بر اساس گزارش «رویترز» العبادی گفت: نیروهای عراقی همچنین 2 منطقه در استان الانبار در غرب این کشور را نیز آزاد خواهند کرد.

پایگاه خبرب النهرین نیز نوشت: یک منبع وابسته به عملیات صلاح الدین نیز اعلام کرد که نیروهای عراقی بامداد امروز عملیاتی را برای بازپس گیری الشرقاط در شمال استان صلاح الدین از داعش آغاز کردهاند.

این منبع افزود: نیروهای ارتش و پلیس و الحشد الشعبی در این عملیات مشارکت دارند و پوشش هوایی و توپخانهای گستردهای از این عملیات بهعمل میآید.

این منبع تاکید کرد: در جریان بمباران موضع داعش در الشرقاط از سوی جنگنده های عراقی، بیش از 60  داعشی به هلاکت رسیدهاند.

الشرقاط در مسافت 100 کیلومتری جنوب «موصل» پایگاه داعش واقع است. این شهر، که در حاشیه رود دجله قرار داد و توسط نیروهای عراقی و «الحشد الشعبی» (بسیج مردی) محاصره شدهاست، دهها هزار جمعیت دارد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار