بیانیه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت حماسه اسلامی ششم بهمن آمل

حماسه شش بهمن آمل، برگ زرینی از افتخارات مردم منطقه آمل است

در تاریخ ششم بهمن ماه سال۱۳۶۰، مردم انقلابی آمل با مقاومت حماسی خود، حملهٔ مهاجمین را سد نموده و به شکست کشاندند.
کد خبر: ۱۰۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۸ - 26January 2014

حماسه شش بهمن آمل، برگ زرینی از افتخارات مردم منطقه آمل است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حماسهٔ باشکوه مردم آمل در ششم بهمن ماه سال ۱۳۶۰ و درگیری با اتحادیه کمونیستها در جنگل، نه تنها برگ زرینی از سلسله افتخارات مردم منطقهی آمل و شمال به حساب میآید، بلکه فخر ملت ایران اسلامی است. در این روز تاریخی؛ مردم مؤمن، انقلابی و ولایت مدار شهر آمل حماسهٔ عظیم و به یاد ماندنی در مقابله با تحرکات اتحادیهٔ کمونیستهای ایران آفریدند که برگ زرینی از عظمت و مقاومت مردان سرزمین علویان را رقم زد تا ششم بهمن ماه سال ۱۳۶۰ در تاریخ این کشور جاودانه شود. جاودانگی این حماسه به واسطهٔ دمیده شدن روح اسلامی و انقلابی در سرتاسر آن است. دیگر علت جاودانگی این حماسهٔ عظیم، آن است که سه عنوان پر افتخار با عبارت "مردم فداکار"، "شهر مومن" و "اهالی شریف آمل" را از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) دریافت کرده است.

در تاریخ ششم بهمن ماه سال۱۳۶۰، مردم انقلابی آمل با مقاومت حماسی خود، حملهٔ مهاجمین را سد نموده و به شکست کشاندند. آنها ظرف ده ساعت مقاومت و ایثار جانانه، در هر ۱۵ دقیقه یک شهید تقدیم کردند به بیان دیگر مردم آمل در هر یک ربع ساعت یک تن از بهترین جوانان خود را قربانی دادند تا توانستند فضای شهر و محیط اطراف آن را از لوث وجود و حضور عناصر ملحد، فاسد و مزدور اجنبی پاک و به خون پاک شهیدانشان عطرآگین کنند.

آمل، تنها شهری است که با پرورش عالمان و مراجع تقلید بزرگ دینی، با افتخار آفرینی و تقدیم ۴۰ شهید سرافراز، در حماسهٔ اسلامی ششم بهمن ماه سال ۱۳۶۰، با عظمت و شایستگی ویژهای در وصیت نامهٔ سیاسی _ الهی امام راحل (ره) جای گرفته و برای همیشه جاوید و زنده ماند. این شهر اکنون به خاطر برپایی سنگرهای مردمی دفاع در برابر مهاجمین به شهر "هزار سنگر" معروف است که به فرمودهٔ مقام معظم رهبری "تعبیر ظاهری هزار سنگر از شهر آمل به دلیل سنگربندی خیابانها در حادثهٔ ۶بهمن سال ۶۰ است و تعبیر واقعی آن به معنای سنگر دل هاست که با این تعبیر به عدد هر انسان مومن و با انگبزهای، سنگری در مقابل تهاجم دشمن وجود دارد". بیتردید دلاور مردیها و رشادتهای مردم انقلابی آمل در حادثهٔ جنگل سال ۱۳۶۰ درتاریخ ماندگار است و میتواند برای نسل جوان و آیندهٔ ایران اسلامی الگو شود.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران با گرامیداشت یاد و خاطرهٔ همهٔ مدافعان و شهدای جنگل ششم بهمن ماه سال ۱۳۶۰ آمل، سالروز این حماسهٔ سترگ و مقاومت مردمی را تبریک میگوید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار