کامبیز روشن روان:

فرهنگ ایرانی اولویت‌‌ جشنواره موسیقی امسال است

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره موسیقی فجر گفت: امسال این جشنواره بر آثاری که بر مبنای فرهنگ ایران استوار باشند، تاکید ویژه‌ای دارد.
کد خبر: ۱۰۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۸ - 26January 2014

فرهنگ ایرانی اولویت‌‌ جشنواره موسیقی امسال است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بینالمللی موسیقی فجر، کامبیز روشن روان عضو شورای سیاست گذاری این دوره از جشنواره، از نگاه ویژه ای که این دوره از جشنواره به جوانان خواهد داشت خبر داد.

روشنروان با اشاره به بخشهای مختلف جشنواره امسال گفت: امسال هم بخشهای مختلف جشنواره موسیقی فجر همانند سالهای گذشته برگزار میشود و در تمام این بخشها نگاه ویژهای به جوانان خواهیم داشت، به خصوص گروههایی که در بخش رقابتی شرکت کردهاند. در همه بخشها گروههای زیادی متقاضی شرکت در جشنواره بودند و بهترینها برای حضور در جشنواره انتخاب شدند که شاهد هنرنمایی آنها در روزهای برگزاری جشنواره خواهیم بود.

وی با ارائه توضیحی درباره بخشهای مختلف جشنواره گفت: آهنگسازی یکی از بخشهای جشنواره است که شاخههای مختلفی دارد. بخش «پایان نامه» هم که متعلق به آثار جوانان دانشجو است. بخشی برای «موسیقی حماسی» هم در جشنواره امسال در نظر گرفته شده است.

این آهنگساز با اشاره به اولویتهای جشنواره در بخش آهنگسازی اظهار کرد: آهنگسازی براساس فرهنگ ایرانی برای ما از اولویت برخوردار است. جشنواره امسال بر آثاری که بر مبنای فرهنگ ایران استوار باشند تاکید ویژهای دارد. ما علاقه داریم که آهنگسازان جوان بیش از هر چیز به فرهنگایرانی بپردازند و در بیان این فرهنگ کوشا باشند.

روشن روان با تاکید بر پشتوانهای که آثار حاضر در جشنواره میتوانند برای موسیقی ایرانی ایجاد کنند، گفت: در بخش آهنگسازی آثاری وجود دارد که بعدها میتوانند در ارکستر ملی و یا ارکستر سمفونیک اجرا شوند. آثاری که به جشنواره رسیده و مورد بررسی قرار گرفتهاند، جملگی آثار خوبی هستند. این آثار با کیفیت، تلاش جوانان در عرصه موسیقی را نشان میدهد.

روشن روان درباره به روز بودن آهنگسازان جوان کشورمان تصریح کرد: آنچه من در آثار رسیده به جشنواره در بخش آهنگسازی دیدم، نشان میدهد که جوانان ما به سبکهای جدید موسیقی آشنا هستند. موسیقی جوانان ما زبانی جهانی دارد. انتخاب در بین آثاری که به جشنواره رسید کاری بس دشوار بود چرا که باید از میان آثار خوب چند اثر را انتخاب میکردیم.

عضو شورای سیاست گذاری بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر درباره بخش «پایان نامهها» توضیح داد: امسال در این بخش آثار قابل تاملی در جشنواره حاضر هستند که از استعداد و انگیزه جوانان موسیقی حکایت دارد. امیدوارم که جشنواره امسال بتواند با حضور جوانان موسیقی روزهای خوبی را برای علاقهمندان به موسیقی رقم بزند.

لازم به ذکر است، بیست و نهمین جشنواره بینالمللی موسیقی فجر 24 بهمن تا یکم اسفند به دبیری حسن ریاحی برگزار میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار