حجت الاسلام رضایی در گفت‌وگو با خبرگزاری دفاع مقدس:

فرزندان شهدا رهروان پدران آسمانی خویش باشند

فرزندان شهدا قبل از اینکه مطالبه گر و دنبال منزلت در جامعه باشند باید به رهروان خوبی برای راه پدران آسمانی خود مبدل شوند.
کد خبر: ۱۰۳۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۱ - 05February 2014

فرزندان شهدا رهروان پدران آسمانی خویش باشند

حجت الاسلام محمدمهدی رضایی فرزند شهید محمدنبی رضایی دارای دکترای حوزوی در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس، اظهار داشت: درباره تشکلهای تازه تاسیس درجامعه گفت: ما فرزندان شهدا باید رسالت خود را که به عنوان یک فرزند شهید وتاثیر گذار در ترویج فرهنگ ایثار وشهادت هستیم را فراموش نکنیم و باید به این نکته توجه کرد که ما فرزندان شهدا، قبل از اینکه مطالبه گر باشیم و دنبال این باشیم که سهمی در ثروت، قدرت و منزلت در جامعه داشته باشیم باید رهرو راه پدران آسمانی خود باشیم.

حجت الاسلام رضایی گفت: همه ما به عنوان یک فرزند شهید رسالت بزرگی بر دوش داریم و آن اینست که هر یک ازما باید حامل پیام شهادت باشیم.

وی با اشاره به وجود کسانی که با واژههایی چون ایثار وشهادت، فرسنگها فاصله دارند افزود: شاید بتوان گفت که نیمی از مردم و برخی از خانوادههای شهدا نیز با آن مانوس نیستند وهمین امردر جامعه کمی خطرساز شده است. نقدی که بر تشکلهای شاهد و ایثارگر تازه تاسیس ونوپای امروز هست، این است که این تشکلها نباید درآینده مانند تشکلهای صنفی فقط دنبال مطالبات خودشان باشند و یا مطالبات را از حکومت و مردم تقاضا کنند، چرا که منزلت خانواده ایثار و شهادت را لکه دار میکند.

رضایی ادامه داد: البته به تشکلهای شاهد وایثارگری که مطالباتی را که به صورت انفردی و یا صنفی دنبال میکنند هیچ اشکالی وارد نیست اما مهمتر آنست که آن رسالت اصلی همان ایثارو شهادت وترویج آن فراموش نشود.

وی گفت: آنچه که امروز در جامعه و در مورد تشکلهای ایثارگری تازه شکل گرفته دیده میشود این است که در آخر مطالبات آنان به مطالبات سیاسی اجتماعی و سیاسی ختم میشود و این در تحقق اهداف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مضر بوده و به زیان است.

رضایی با اشاره به تاسیس تشکلهای شاهد و ایثار گر افزود: تشکلهای نوپایی در کشور هستند و اشخاص شاخصی عضو آن هستند. این موسسات با توجه به اینکه حامل فرهنگ ایثار و شهادت هستند و مردم هم نسبت به شهید و شهادت اقبال نشان میدهند نباید به بستری تبدیل شود که مطالبات خانواده های شاهد و ایثارگر توسط عدهای مصادره به مطلوب شود.

وی ادامه داد: پدر همان انسجام بخش جامعه ونهاد کوچک خانواده است که رسول اکرم(ص) هم در این باره میفرمایند: من و علی پدران این امت هستیم. این اجتماعهای بزرگ در جامعه اسلامی که از خانواههای کوچک تشکیل شده پدرهمه آنها رسول اکرم(ص) و حضرت علی(ع) هستند یعنی توجه داشته باشیم که کارهای بزرگتر را ما انجام دهیم و پدران امت باید آن را حفظ و نگه داری کنند، در واقع تا میتوانیم به آنها تمسک بجوئیم وائمه را به عنوان پدران اصلی خودمان قلمداد کنیم زیرا پدران ما به تاسی ازعشق حضرت رسول(ص) و علی(ص) به جبههها رفتند وامروز هم که در زمان غیبت هستیم نایب امام زمان(عج) ولی فقیه عادل است که برمردم حکومت میکند و این را باید مد نظر قراربدهیم یعنی شاخص اصلی همه حرکتها باید کلام و منویات مقام معظم رهبری(مدظله) باشد.

حجت الاسلام رضایی اظهار کرد: با توجه به اینکه بزرگترین رسالت یک فرزند شهید ترویج فرهنگ شهادت و ایثار در تمام ابعاد مختلف جامعه است، باید به دنبال راهی باشیم که این رسالت را چگونه در جامعه نهادینه کرده؛ ترویج داده و به نسلهای آینده انتقال بدهیم؟

وی افزود: شروع اولیه آن باید از هر شخص باشد یعنی اینکه چون من یک فرزند شهید هستم لزوما مروج فرهنگ ایثار و شهادت به لحاظ ارثی و ژنتیکی نیستم، بلکه باید خودم هم به صورت جدی به این مسئله نگاه کنم و از خود و خانوادهام شروع کنم. در مورد نماز هم باید اول از خود شروع کرد و بعد به خانواده و دیگران و کسانی که تحت تاثیر ما هستند ترویج داد.

رضایی گفت: برای ترویج این فرهنگ غنی باید بپذیریم که برای پیاده سازی آن حتی در نهادهای کوچک هم با موانعی مواجه خواهیم بود و رفع آن موانع هم با مقاومتهای متعصبانه امکان پذیر نیست و باید با برنامه ریزی و روشمند عمل کرد.

وی ادامه داد: ما فرزندان شهدا نباید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را منحصر در خودمان بدانیم بلکه میتوان به عنوان یک موتور محرک در جامعه آن را راه اندازی کرد و به دیگران هم فرصت بدهیم و اگر کسی هم این پرچم را بدست گرفت کمکش کنیم و به او نگوییم که ترویج ایثار وشهادت انحصاری است.

حجت الاسلام رضایی افزود: همه ما فرزندان شاهد و ایثار گر؛ باید در سطح داخلی و بین المللی مواظب باشیم که هر تشکلی ازما خانواده شهدا به عنوان اپوزیسیون استفاده نکند. خانواده شهدا بهترین گزینه خبرساز، برای گروههای معاند نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و اگر ما بخواهیم حرکت سازندهای انجام دهیم باید حواسمان  باشد که مورد سوء استفاده قرار نگیریم و اگرانتقادی میکنیم و حرکت سازندهای را انجام میدهیم حواسمان باشد که شاخص اصلی که مروج فرهنگ ایثار و شهادت هستیم را فراموش نکنیم.

وی در پایان با اشاره به لزوم ولایتمداری خانواده های شهدا گفت: ما خط ولایت را نباید فراموش کنیم. خط پدران شهیدمان، خط ولایت است و در آزادی بیان در این سایت نیز باید مدیریت وخلاقیت نمایان شود و تنها نباید محتوای آن به بیان گلهها و شکایتها سوق پیدا کند. متاسفانه برخی مردم جامعه امروز ایران اسلامی برداشتی اشتباه از خانواده شهدا دارند که ما خانوادهها وفرزندان شهدا انسانهایی مطالبه گر هستیم و سهمی از جامعه میخواهیم و تنها راه رفع این سوء تفاهمات وسعت بخشی فرهنگ شهادت توسط خانواده ها و فرزندان شهداست.
 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایرانی
|
-
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
0
0
سلام این صحبت ها بسیار زیبا و بجاست
کاش این جهات در خانواده شهدا تقویت شود
رسانه ها و مسئولین خانواده شهدا را نان خور و مواجب بگیر معرفی کرده اند
درود بر این مصاحبه
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار