مشروح/ سردار رادان در جمع خبرنگاران عنوان کرد

بکارگیری بالن‌های بدون سرنشین برای کنترل مرزها/ ارائه سالانه 30میلیون خدمت به مردم توسط ناجا

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: پلیس در راستای استفاده از بالن برای نظارت بر معابر و تحت پوشش قرار دادن آنها، مجوز لازم را اخذ کرده است.
کد خبر: ۱۰۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۵ - 29January 2014

بکارگیری بالن‌های بدون سرنشین برای کنترل مرزها/ ارائه سالانه 30میلیون خدمت به مردم توسط ناجا

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار احمدرضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه همایش ملی پلیس، مدیریت، کیفیت و تعادل سازی ناجا، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون تهدیدی در مورد تیم مذاکرهکننده ژنو مشاهده نشده و هیچ دستگاه امنیتی این مسئله را تائید نکرده است.

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: در صورتی که تهدیدی در فضای مجازی و واقعی وجود داشته باشد، مطمئنا پلیس قاطعانه با آن برخورد خواهد کرد.

سردار رادان اذعان داشت: اگر مواردی هم وجود داشته باشد باید گفت که این اشعار برگرفته از هیجانات است، اما نکتهای که وجود دارد، این است که هیچ تهدیدی متوجه تیم مذاکرهکننده نیست.

* بکارگیری بالنهای بدون سرنشین برای کنترل مرزها
 
وی همچنین با اشاره به بکارگیری بالن برای کنترل مرزها تصریح کرد: بالنها میتوانند در ارتفاع بسیار بالا پرواز کنند، امکان نصب دوربین بر روی آنها وجود دارد و دیگر نیازی به حضور فرد در این بالنها نیست.
 
جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: جنس بالنها به گونهای نیست که در تیراندازیها دچار مشکل شود و در حال حاضر بالنها به صورت پایلوت در مرزها استفاده میشود، اما قابلیت آن را دارد که در جادهها و محلهایی که پلیس میتواند آنها را مورد پوشش قرار دهد نیز، مورد استفاده قرار گیرد.
 
* میزان استفاده کنندگان از سلاح مجوزدار اندک است
 
سردار رادان به موارد استفاده از سلاح توسط افراد اشاره کرد و افزود:  استفادهکنندگان سلاح به دو دسته تقسیم میشوند که در دسته اول افرادی هستند که مجوز حمل و استفاده از سلاح را اخذ کردهاند و با تشخیص خود، از آن استفاده میکنند.

وی ادامه داد: میزان استفاده از سلاح توسط افرادی که مجوز دارند، بسیار اندک است و این افراد به درستی از سلاح استفاده میکنند، این در حالی است که جرم دارندگان سلاح غیرمجاز در دو طیف تهیه سلاح قاچاق و استفاده از سلاح گرم، مورد رسیدگی قرار میگیرد.
 
* تعداد سلاح شکاری بیش از سلاح جنگی است
 
جانشین فرمانده ناجا با اشاره به افزایش کشفیات میزان سلاح سرد در سال جاری گفت: تعداد سلاح شکاری مکشوفه بیشتر از سلاح جنگی بوده است و این مسئله به دلیل اشرافیت فرماندهی مرزبانی بوده است.
 
رادان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره تاخیر پلیس 110 برای حضور در محل حادثه اظهار کرد: در آغاز کار و راهاندازی پلیس 110، هر تماسی به عنوان فوریت محسوب میشد، اما با افزایش تلفنها، به تشخیص اپراتور، برخی تماسها با فوریت بیشتری رسیدگی میشود.
 
* میانگین حضور پلیس 110 در محل حادثه 7 دقیقه است
 
سردار رادان با اشاره به اینکه در حال حاضر میانگین حضور پرسنل هفت دقیقه است، اظهار کرد: اما توجه داشته باشید که پلیس نیز همانند مردم عادی گرفتار معضلی به نام "ترافیک" میشود.
 
جانشین فرمانده ناجا در ادامه با اشاره به بدهی پلیس به شرکت نفت خاطرنشان کرد: استفاده ناجا از امکانات بر اساس مجوزهای رسمی دولت وقت صورت گرفته و ناجا بخشی از آن را نیز پرداخت کرده و برای پرداخت مابقی، با دولت جدید به توافق رسیده و در حال حل آن هستیم که اقدام ناجا بر اساس مجوز صادره انجام شده است.
 
جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از برنامههای ناجا، خوشایندسازی رفتار برای مردم و پرسنل است که این موضوع دارای محورهای متعددی است، اما توجه داشته باشید که بودجههای ناجا محدود است و سعی داریم در یک برنامه مشخص، نسبت به نوسازی تجهیزات اقدام کنیم.
 
* ناجا سالانه 30 میلیون خدمت به مردم ارائه میکند
 
سردار رادان گفت: نیروی انتظامی افتخار دارد که در دو حوزه تامین امنیت و ارائه خدمات به مردم سرودیسدهی کند و ناجا سالانه حدود 30 میلیون خدمت به مردم ارائه میکند.
 
* اجرای طرح مکنا با استقبال چشمگیر کلانتریها مواجه شد
 
وی به نحوه اجرایی شدن طرح "مکنا" اشاره کرد و افزود: زمانی که بحث ساماندهی پاسگاه و کلانتریها در ناجا آغاز شد، به حدی در مضیقه قرار  داشتیم  که نمیتوانستیم به کیفیت بالا توجه کنیم.
 
جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ادامه این مطلب اذعان داشت: حرکت به سوی تعالی ناجا، امر دیگری را رقم زد؛ به گونهای که در سال 91 و در حالی که کمتر از یک سال از اجرای این طرح میگذشت، 310 کلانتری در استانهای مختلف اعلام کردند که حاضر به اجرای طرح مکنا در کلانتریهایشان هستند.
 
سردار رادان گفت: در بازرسیهای سال 93 ملاک اصلی بازرسیها از فرماندهیهای استان، تعیین میزان کیفیت و تعالی است. مردم همواره از پلیس توقعات به حقی دارند و سازمان باید برای پاسخگویی به این مطالبات، همواره پویا باشد.
 
جانشین فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: یکی از قویترین تیمهای علمی، مسؤلیت اجرایی شدن "مکنا" را در دست گرفته است. مکنا در چهار مقوله دنبال میشود که علاوه بر اصلاح فرآیندهای کاری و عملیاتی، خوشایندسازی رفتار و محیط نیز در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی با بیان اینکه باید پلیس بهترین خدمات را به مردم ارائه کند، تاکید کرد: ما نمیتوانیم مردم را مجبور به دنبال کردن فرآیندهای قدیمی کنیم و همواره باید با رصد وضعیت و خواستههای جدید، فرآیندهای جدید را تعریف کنیم.
 
* وجود پلیس هوشمند برای کشور یک ضرورت است

رادان با اشاره به بهسازی الگوی رفتاری ماموران گفت: اگر محیط و فرآیندهای پلیسی اصلاح شود اما پرسنل رفتار مناسبی نداشته باشند، این مسئله میتواند در بلندمدت حتی موجب احساس ناامنی شود؛ بنابراین ما باید پلیس هوشمندی داشته باشیم که بداند در کجا باید ماهر و کجا خادم مردم باشد.

سردار رادان در پایان گفت: یکی از مولفههای طرح مکنا، خلاقیت و نوآوری است و پلیس از همه مدیران و اساتید دانشگاه که بتوانند ناجا را در پیمودن این راه یاری دهند، درخواست کمک دارد.

لازم به ذکر است، همایش ملی پلیس، مدیریت، کیفیت و تعادل سازی ناجا با حضور سردار احمد رضا رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و فرماندهان انتظامی سراسر کشور، صبح امروز برگزار شد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار